crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 699671

Zbornik radova

Autori: Matić, Jelena; Marušić, Iris; Baranović, Branislava
Naslov: Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti
( Determinants of students' mathematics self- concept: Analysis of gender universalities and specificities )
Izvornik: Sažetci priopćenja - XIX. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.). - Zadar, Hrvatska : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2014. 129-129 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29.-31.05.2014.
Ključne riječi: matematičko samopoimanje; rodne razlike; ličnost
( mathematics self-concept; gender differences; personality )
Sažetak:
Matematičko samopoimanje ima ključnu ulogu u odabiru i održavanju adaptivnog ponašanja pri učenju matematike, izboru studija i uspjehu upisa na visokoškolske programe u području znanosti, tehnologije ili matematike (Parker i sur., 2014). Stoga je važno razumjeti koji su faktori povezani s učeničkom matematičkom slikom o sebi. Povrh školskog uspjeha u matematici, čija je povezanost s matematičkim samopoimanjem dobro poznata (npr. Ma i Kishor, 1997), cilj ovog istraživanja bio je razmotriti ulogu koju u objašnjenju matematičkog samopoimanja imaju osobine ličnosti, matematička anksioznost, stereotipi o matematici kao tradicionalno muškoj domeni te percepcija uloge i ponašanja nastavnika matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 511 učenika 8. razreda iz 36 osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. S obzirom na dokumentirane rodne razlike u matematičkom samopoimanju (Ma i Kishor, 1997), analiza doprinosa spomenutih prediktora napravljena je na rodno odijeljenim uzorcima. Dvjema hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđen je ukupni doprinos prediktora objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenika (R = 0.63) i učenica (R = 0.72) te pojedinačni doprinosi varijabli uspjeh u matematici, ličnost, strah od matematike, stereotipi o matematici kao muškoj domeni i percepcija uloge i ponašanja nastavnika matematike, koje su tim redom uvođene u analizu. Uspjeh u matematici najsnažnija je odrednica matematičke slike o sebi obiju rodnih skupina, s tim da je njegova povezanost s matematičkim samopoimanjem statistički značajno veća na uzorku učenica. Ličnost, točnije, faktor savjesnosti rodno je specifična determinanta koja doprinosi objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenica, ali ne i učenika. Obrnuto vrijedi za stereotipe o matematici kao muškoj domeni koji su se pokazali rodno specifičnom determinantom samopoimanja učenika. Strah od matematike rodno je univerzalna odrednica matematičkog samopoimanja koja ga jednako snažno determinira kod učenika i učenica. Percepcija uloge i ponašanja nastavnika također je povezana s matematičkim samopoimanjem obiju rodnih skupina. Nalazi provedenog istraživanja mogu doprinijeti utemeljenom planiranju i primjeni univerzalnih i specifičnih intervencija za poboljšanje matematičkog samopoimanja učenica i učenika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0938
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Jelena Matić (matic@idi.hr), 2. Lip. 2014. u 20:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4