crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 699798

Zbornik radova

Autori: Koludrović, Morana; Reić Ercegovac, Ina
Naslov: Akademska motivacija u kontekstu teorije samoodređenja u inicijalnom obrazovanju budućih odgojitelja, učitelja i nastavnika
( Academic motivation in context of self-determination theory in initial teacher education )
Izvornik: 14. Dani Mate Demarina. Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Lozančić Jurčević, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.). - Zagreb : Učiteljski fakultet u Zagrebu , 2014. 358-358 (ISBN: 978-953-7210-72-4).
Skup: 14. Dani Mate Demarina. Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum: Topusko, Hrvatska, 29-30.5.2014.
Ključne riječi: akademska motivacija; samoodređenje; učiteljski studij; nastavnički studij
( academic motivation; self-determination; initial teacher education )
Sažetak:
U kontekstu teorije samoodređenja moguće je razlikovati nekoliko kvalitativno različitih aspekata motivacije i regulacije ponašanja koji imaju učinka na akademsko postignuće, procjenu samoefikasnosti te zadovoljstva pojedinca. Polazeći od pretpostavke da je za kvalitetu inicijalnog obrazovanja odgojitelja i nastavnika ključna intrinzična motivacija odnosno autonomna regulacija ponašanja, cilj ovog istraživanja bio je ispitati različite aspekte akademske motivacije kod studenata odgojiteljskog, učiteljskog i nastavničkog usmjerenja, te studenata pedagogije. U istraživanju je sudjelovalo 566 studenata, a primijenjena je Skala akademske motivacije (Vallerand i sur., 1992) kojom se mjeri sedam različitih aspekata motivacije sukladno kontinuumu samoodređenja (Gagne i Deci, 2005). Eksploratornom faktorskom analizom metodom glavnih komponenata uz varimax rotaciju dobiveno je rješenje od pet faktora koji odgovaraju intrinzičnoj motivaciji, introjiciranoj, identificiranoj i eksternalnoj ekstrinzičnoj motivaciji te amotivaciji. Na cijelom uzorku sudionika najviši rezultat postignut je na skali ekstrinzične identificirane regulacije, dok je najniži rezultat očekivano utvrđen na skali amotivacije. Analiza rezultata intrinzične motivacije pokazala je značajno veće vrijednosti na diplomskoj razini u odnosu na preddiplomsku, dok je kod eksternalne regulacije utvrđeno suprotno. Kod ostalih oblika motivacije nisu utvrđene značajne razlike s obzirom na razinu studija.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Morana Koludrović (morana@ffst.hr), 3. Lip. 2014. u 12:42 sati
Napomene:
In the context of self-determination theory it is possible to distinguish several qualitatively different aspects of motivation that have an impact on academic achievement, self-efficacy assessment and satisfaction. Starting from the assumption that the intrinsic motivation is crucial for the quality of formal education of future teachers, the aim of this study was to examine various aspects of academic motivation in future pre-school teachers, class teachers, and subject teachers. The study included 566 students who filled out Academic Motivation Scale (Vallerand et al., 1992) which measures seven different aspects of motivation according to self-determination continuum (Gagne and Deci, 2005). By means of exploratory factor analysis five factors that correspond to intrinsic motivation, introjected regulation, identified regulation, external regulation, and amotivation were extracted. Participants, in general, achieved the highest score on a scale of extrinsic identified regulation, while the lowest score was obtained, as expected, on the amotivation scale. Analysis of the results of intrinsic motivation showed significantly higher values at the graduate level compared to the undergraduate level, while the opposite pattern was observed for external motivation. For other forms of motivation there were no significant differences with regard to the study level.



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4