crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 699920

Zbornik radova

Autori: Matešić, Krunoslav, ml.; Ružić, Valentina
Naslov: Odnos školskog uspjeha i rezultata na Indeksu opće sposobnosti i Indeksu kognitivne vještine WISC-a-IV
( The relationship between school achievement and results on the General Ability Index and Cognitive Proficiency Index of the WISC-IV )
Izvornik: Sažeci priopćenja XIX. Dana psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Sorić, Izabela ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2014. 128 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29.-31.5.2014.
Ključne riječi: WISC-IV; školski uspjeh; indeks opće sposobnosti; indeks kognitivne vještine
( WISC-IV; school achievement; General Ability Index; Cognitive Proficiency Index )
Sažetak:
Wechslerov test inteligencije za djecu, četvrto izdanje (WISC-IV) je u svijetu najkorištenija mjera inteligencije. Sastoji se od 10 temeljnih i 5 dopunskih subtestova čija kombinacija daje rezultate na četiri indeksa (Indeks verbalnog shvaćanja, Indeks perceptivnog rasuđivanja, Indeks radnog pamćenja i Indeks brzine obrade informacija), te ukupan IQ. Kombinacijom navedenih rezultata mogu se dobiti i dva alternativna indeksa – Indeks opće sposobnosti (IOS) sastavljen od verbalnog shvaćanja i perceptivnog rasuđivanja, te Indeks kognitivne vještine (IKV), koji čine brzina obrade informacija i radno pamćenje. Cilj istraživanja je bio ispitati povezanost školskog uspjeha s navedenim alternativnim indeksima i razlike na indeksima između „uspješnih“ i „neuspješnih“ učenika. U istraživanju su sudjelovala 424 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole i 255 učenika prvog i drugog razreda srednje škole. Školski uspjeh je mjeren pomoću općeg uspjeha na polugodištu i ocjena iz tri predmeta (hrvatski jezik, matematika i strani jezik). Sve dobivene korelacije školskog uspjeha i navedenih indeksa su statistički značajne (p < 0, 01) i kreću se od 0, 47 do 0, 51 za osnovnu i od 0, 26 do 0, 44 za srednju školu. Korelacije su manje u srednjoj školi, što je u skladu s očekivanjima s obzirom na manja raspršenja i selektiranost ispitanika. Podjela učenika na one čiji je opći uspjeh nezadovoljavajući (nedovoljan – 1) i one izrazito uspješne (odličan – 5) pokazuje da između tih skupina postoji razlika u IOS-u i IKV-u i na razini viših razreda osnovne (t = 9, 4 ; p < 0, 01 za IOS i t = 8, 5 ; p < 0, 01 za IKV) i na razini srednje škole (t = 3, 4 ; p < 0, 01 za IOS i t = 3, 7 ; p < 0, 01 za IKV), pri čemu učenici s boljim školskim uspjehom postižu više rezultate na oba indeksa. Najboljim zasebnim prediktorom i IOS i IKV rezultata pokazala se ocjena na polugodištu iz stranog jezika. Rezultati upućuju na to da je školski uspjeh povezan s inteligencijom i to ne samo na razini ukupnog IQ-a već da se i na razini specifičnih sposobnosti mogu vidjeti razlike među učenicima s različitim uspjehom. Iako su takvi rezultati većinom očekivani za indeks opće sposobnosti, zanimljivo je da su i radno pamćenje i brzina obrade informacija različiti kod različito uspješnih učenika, što je pokazatelj da je za uspješno školovanje važna i ta komponenta inteligencije.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valentina Ružić (valentina.ruzic@zg.t-com.hr), 4. Lip. 2014. u 08:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4