Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije (CROSBI ID 611517)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jurjević, Anamarija ; Rovan, Daria Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije // XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Slišković, Ana (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 140-140

Podaci o odgovornosti

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jurjević, Anamarija ; Rovan, Daria

hrvatski

Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije

Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983) objašnjava kako pojedinac odabire aktivnosti kojima se bavi i uspjeh koji u njima postiže. U akademskom kontekstu, na ponašanja najviše utječu očekivanja uspjeha, te vrijednosti: interes za zadatak, važnost koju on ima za učenika, njegova korisnost i cijena truda. Ova teorija uključuje i brojne druge varijable, pa tako i atribucije uspjeha smatra bitnim odrednicama akademskih odabira. U ovom istraživanju željeli smo ispitati postoje li razlike u navedenim varijablama između učenika gimnazija matematičkog i jezičnog usmjerenja, te kako one predviđaju neke obrazovne ishode. U ispitivanju je sudjelovalo 337 učenika 3. razreda gimnazija matematičkog (n=191) i jezičnog (n=146) usmjerenja iz Zadra i Zagreba, ukupno 136 mladića i 201 djevojaka. Primijenjeni su upitnici koji su mjerili atribucije specifičnih razloga uspjeha u matematici, očekivanja uspjeha u matematici, percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike. Mjere obrazovnih ishoda bile su namjera odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjera upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta. Rezultati su pokazali se učenici matematičkog i jezičnog usmjerenja razlikuju u atribucijama uspjeha u matematici, pri čemu učenici matematičkog usmjerenja uspjeh više pripisuju faktorima vezanim uz aktivnost i motivaciju te sposobnost i ličnost od učenika jezičnih gimnazija. Također, učenici matematičkog usmjerenja imaju viša očekivanja uspjeha u matematici te višu percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike od učenika jezičnog usmjerenja. U predikciji namjere odabira više razine matematike na državnoj maturi i na uzorku učenika matematičkog usmjerenja i na uzorku učenika jezičnog usmjerenja statistički značajnim prediktorom se pokazalo jedino očekivanje uspjeha u matematici. U predikciji namjere upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta na oba uzorka su se značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha u matematici i percipirana korisnost matematike.

motivacija; matematika; atribucije uspjeha; očekivanja uspjeha

nije evidentirano

engleski

Mathematical and language-program gimnasiums students' motivation for learning mathematics

nije evidentirano

motivation; mathematics; attributions of success; expectancies for success

nije evidentirano

Podaci o prilogu

140-140.

2014.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-331-054-1

Podaci o matičnoj publikaciji

XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja

Slišković, Ana

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

XIX. dani psihologije u Zadru

predavanje

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija