Vremenske perspektive i subjektivna dobrobit srednjoškolaca (CROSBI ID 206489)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Anić, Petra ; Osmanović, Nataša
hrvatski
Vremenske perspektive i subjektivna dobrobit srednjoškolaca
Vremenske perspektive povezane su s brojnim aspektima ljudskog funkcioniranja, pa tako i sa dobrobiti. Cilj rada bio je ispitati odnos vremenskih perspektiva i subjektivne dobrobiti. U istraživanju su sudjelovala 344 učenika srednjih škola. Zadovoljstvo životom i pozitivne emocije pozitivno su povezani sa sadašnjom hedonističkom, budućom i prošlom pozitivnom perspektivom, te sa prošlom negativnom u negativnom smjeru. Pozitivne i negativne emocije povezane su s prošlom negativnom i sadašnjom fatalističkom perspektivnom negativno, odnosno pozitivno, dok je zadovoljstvo životom pozitivno povezano s prošlom pozitivnom perspektivom. Na temelju dobivenog možemo zaključiti da bi kod adolescenata trebalo poticati usmjerenost na sadašnju hedonističku, prošlu pozitivnu i buduću vremensku perspektivu, a smanjivati orijentiranost na prošlu negativnu i sadašnju hedonističku perspektivu.
vremenske perspektive ; subjektivna dobrobit ; adolescencija ; srednjoškolci
Rad je nastao u okviru projekta "Modeli psihološke dobrobiti: odrednice i kroskulturalni aspekti konstrukta sreće", voditeljice prof. dr. sc. Ingrid Brdar, a financiranog od Sveučilišta u Rijeci
engleski
Time perspectives and subjective well-being of secondary school students
nije evidentirano
time perspectives ; subjective well-being ; adolescence ; secondary school students
nije evidentirano