crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 700888

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana
Naslov: Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi
( Self-regulation, emotion understanding and aggressive behavior in preschool boys )
Izvornik: 14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja. Knjiga sažetaka. / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.). - Zagreb : Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu , 2014. 351-351 (ISBN: 978-953-7210-72-4).
Skup: Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. DANI MATE DEMARINA: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum: Topusko, Hrvatska, 29-30.05.2014.
Ključne riječi: agresivno ponašanje; dječaci; predškolsko doba; razumijevanje emocija; samokontrola
( aggressive behavior; emotion understanding; preschool boys; self-regulation )
Sažetak:
Dosadašnja istraživanja pokazala su da djeca koja imaju bolju samokontrolu manifestiraju manje agresivnog ponašanja u svakodnevnim vršnjačkim interakcijama. Dječaci su agresivniji od djevojčica u predškolsko doba, imaju nižu samokontrolu te niže razumijevanje primarnih emocija. Međutim, oni koji bolje razumiju emocije, ponašaju se više prosocijalno. Cilj istraživanja bio je stoga provjeriti povezanost samokontrole i razumijevanja emocija s agresivnim ponašanjem dječaka predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovao 241 dječak u dobi od 3 do 7 godina, njihovi roditelji (i majka i otac) i odgojiteljice. Samokontrola je mjerena roditeljskim procjenama inhibitorne kontrole i fokusa pažnje. Agresivno ponašanje mjereno je odgojiteljskim procjenama, a razumijevanje emocija pojedinačnim intervjuima s dječacima. Rezultati su pokazali da najmanje agresivnog ponašanja manifestiraju dječaci koji bolje prepoznaju i opisuju primarne emocije te imaju visoku samokontrolu, a najviše agresivnog ponašanja oni koji imaju lošije razumijevanje emocija i nisku samokontrolu. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti jačanja samokontrole i razumijevanja emocija u predškolsko doba za razvoj socijalne i emocionalne kompetencije dječaka.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 194-1941558-1527, 226-0000000-3393
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Filozofija
Upisao u CROSBI: Ivana Hanzec (ihanzec@hrstud.hr), 10. Lip. 2014. u 18:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4