Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi (CROSBI ID 611748)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi // 14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja. Knjiga sažetaka. / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 351-351

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja ; Hanzec, Ivana

hrvatski

Samokontrola, razumijevanje emocija i agresivno ponašanje dječaka predškolske dobi

Dosadašnja istraživanja pokazala su da djeca koja imaju bolju samokontrolu manifestiraju manje agresivnog ponašanja u svakodnevnim vršnjačkim interakcijama. Dječaci su agresivniji od djevojčica u predškolsko doba, imaju nižu samokontrolu te niže razumijevanje primarnih emocija. Međutim, oni koji bolje razumiju emocije, ponašaju se više prosocijalno. Cilj istraživanja bio je stoga provjeriti povezanost samokontrole i razumijevanja emocija s agresivnim ponašanjem dječaka predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovao 241 dječak u dobi od 3 do 7 godina, njihovi roditelji (i majka i otac) i odgojiteljice. Samokontrola je mjerena roditeljskim procjenama inhibitorne kontrole i fokusa pažnje. Agresivno ponašanje mjereno je odgojiteljskim procjenama, a razumijevanje emocija pojedinačnim intervjuima s dječacima. Rezultati su pokazali da najmanje agresivnog ponašanja manifestiraju dječaci koji bolje prepoznaju i opisuju primarne emocije te imaju visoku samokontrolu, a najviše agresivnog ponašanja oni koji imaju lošije razumijevanje emocija i nisku samokontrolu. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti jačanja samokontrole i razumijevanja emocija u predškolsko doba za razvoj socijalne i emocionalne kompetencije dječaka.

agresivno ponašanje; dječaci; predškolsko doba; razumijevanje emocija; samokontrola

nije evidentirano

engleski

Self-regulation, emotion understanding and aggressive behavior in preschool boys

nije evidentirano

aggressive behavior; emotion understanding; preschool boys; self-regulation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

351-351.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja. Knjiga sažetaka.

Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Anka ; Braičić, Zdenko

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-72-4

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 14. Dani Mate Demarina: Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja

predavanje

29.05.2014-30.05.2014

Topusko, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Filozofija