crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 701212

Zbornik radova

Autori: Vujičić, Lidija; Boneta, Željko; Ivković, Željka
Naslov: Upoznavanje djece rane i predškolske dobi s prirodnim znanostima - pomicanje granica i otklanjanje predrasuda?
( Introducing science to the children of early and preschool age - pushing the boundaries and eliminating the prejudice? )
Izvornik:
Skup: 16. riječki dani (bio)etike: Etika u znanstvenom istraživanju
Mjesto i datum: Rijeka, RH, 9. 05. 2014.
Ključne riječi: kultura odgojno-obrazovne ustanove; prirodoznanstvena pismenost; akcijsko istraživanje; istraživanje s djecom; etički aspekti istraživanja
( culture of educational institution; scientific literacy; action research; research with children; ethical aspects of research )
Sažetak:
Poticanje prirodoznanstvene pismenosti u sve ranijoj dječjoj dobi postalo je društveno prepoznata potreba odgojno-obrazovnog sustava. U tom smislu, zanimljivo je promatrati različite kulture odgojno-obrazovnih ustanova čija obilježja mogu olakšavati ili ograničavati uključivanje djece u istraživačke aktivnosti. Sociokonstruktivistički pristup polazi od pretpostavke da je upravo određenim izmjenama u neposrednoj okolini ustanove u kojoj dijete boravi moguće postići uvjete u kojima će se dijete lakše i spontanije zainteresirati za eksperimentiranje i istraživanje. Zato u ovom izlaganju želimo predstaviti projekt na kojemu su spomenute izmjene u kulturi odgojno-obrazovne ustanove učinjene i na kojemu su djeci ponuđene različite prirodoznanstvene aktivnosti u kojima im je dano povjerenje da nastupaju kao samostalni refleksivni istraživači koji razvijaju svoje kritičko mišljenje, kreativnost, inicijativnost, procjene rizika pri donošenju odluka i konstruktivno rješavanje problemskih situacija. Osim što je polučio dobre praktične rezultate, projekt je učvrstio i obogatio paradigmatsko-teorijski okvir na kojem je utemeljen. Između ostalog, akcijsko istraživanje u kojem djeca ravnopravno s odraslim znanstvenicima i odgajateljima sudjeluju u kreiranju različitih aktivnosti učenja, pokazalo je da je moguće izbjeći ili zaobići neke etičke dileme karakteristične za anketno ili eksperimentalno istraživanje u kojem sudjeluju djeca. Također, akcijsko istraživanje koje je specifično usmjereno na podizanje prirodoznanstvene pismenosti otvara prostor i za rano upoznavanje djeteta s etičkim aspektima znanosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Željka Ivković (zivkovic@ffzg.hr), 13. Lip. 2014. u 12:02 sati
Napomene:
Znanstveni projekt "Kultura odgojno-obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja", Sveučilište u Rijeci, broj potpore: 13.10.2.2.01, voditeljica: izv. prof. dr. sc. Lidija Vujičić



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4