Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upoznavanje djece rane i predškolske dobi s prirodnim znanostima - pomicanje granica i otklanjanje predrasuda? (CROSBI ID 611857)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vujičić, Lidija ; Boneta, Željko ; Ivković, Željka Upoznavanje djece rane i predškolske dobi s prirodnim znanostima - pomicanje granica i otklanjanje predrasuda?. 2014

Podaci o odgovornosti

Vujičić, Lidija ; Boneta, Željko ; Ivković, Željka

hrvatski

Upoznavanje djece rane i predškolske dobi s prirodnim znanostima - pomicanje granica i otklanjanje predrasuda?

Poticanje prirodoznanstvene pismenosti u sve ranijoj dječjoj dobi postalo je društveno prepoznata potreba odgojno-obrazovnog sustava. U tom smislu, zanimljivo je promatrati različite kulture odgojno-obrazovnih ustanova čija obilježja mogu olakšavati ili ograničavati uključivanje djece u istraživačke aktivnosti. Sociokonstruktivistički pristup polazi od pretpostavke da je upravo određenim izmjenama u neposrednoj okolini ustanove u kojoj dijete boravi moguće postići uvjete u kojima će se dijete lakše i spontanije zainteresirati za eksperimentiranje i istraživanje. Zato u ovom izlaganju želimo predstaviti projekt na kojemu su spomenute izmjene u kulturi odgojno-obrazovne ustanove učinjene i na kojemu su djeci ponuđene različite prirodoznanstvene aktivnosti u kojima im je dano povjerenje da nastupaju kao samostalni refleksivni istraživači koji razvijaju svoje kritičko mišljenje, kreativnost, inicijativnost, procjene rizika pri donošenju odluka i konstruktivno rješavanje problemskih situacija. Osim što je polučio dobre praktične rezultate, projekt je učvrstio i obogatio paradigmatsko-teorijski okvir na kojem je utemeljen. Između ostalog, akcijsko istraživanje u kojem djeca ravnopravno s odraslim znanstvenicima i odgajateljima sudjeluju u kreiranju različitih aktivnosti učenja, pokazalo je da je moguće izbjeći ili zaobići neke etičke dileme karakteristične za anketno ili eksperimentalno istraživanje u kojem sudjeluju djeca. Također, akcijsko istraživanje koje je specifično usmjereno na podizanje prirodoznanstvene pismenosti otvara prostor i za rano upoznavanje djeteta s etičkim aspektima znanosti.

kultura odgojno-obrazovne ustanove; prirodoznanstvena pismenost; akcijsko istraživanje; istraživanje s djecom; etički aspekti istraživanja

Znanstveni projekt "Kultura odgojno-obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja", Sveučilište u Rijeci, broj potpore: 13.10.2.2.01, voditeljica: izv. prof. dr. sc. Lidija Vujičić

engleski

Introducing science to the children of early and preschool age - pushing the boundaries and eliminating the prejudice?

nije evidentirano

culture of educational institution; scientific literacy; action research; research with children; ethical aspects of research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

16. Riječki dani bioetike: Etika u znanstvenom istraživanju

predavanje

09.05.2014-09.05.2014

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija