( Whose emotional support is important for students' psychological health? )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja, Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb , 2013. 247 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11-13.04.2013.
Ključne riječi: emocionalna podrška; romantični odnos; psihičke smetnje; zadovoljstvo životom; rodne razlike
( emotional support; romantic relationship; psychological disturbances; life satisfaction; gender differences )
Studenti su zbog mnoštva promjena osobito ranjiva skupina za pojavu psihičkih poteškoća. Djelovanje stresnih događaja na studente ovisi o njihovom psihičkom zdravlju i socijalnim odnosima u koje su uključeni. Istraživanja na odrasloj populaciji pokazala su da postoje razlike između muškaraca i žena u socijalnim odnosima, te razlike u psihičkom zdravlju ovisno o uključenosti u romantičnu vezu. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li kod studenata rodne razlike i razlike ovisno o partnerskom statusu u percipiranoj kvaliteti emocionalne podrške, psihičkim smetnjama i zadovoljstvu životom. Razlike u percipiranoj kvaliteti emocionalne podrške ispitivane su ovisno o izvoru podrške. Psihičke smetnje koje smo proučavali bile su depresivnost, anksioznost i stres. Istraživanje je provedeno online i sudjelovalo je 340 studenata. Primijenjeni mjerni instrumenti su Upitnik sociodemografskih podataka, Skala emocionalne podrške, DASS-21 i globalna mjera za određivanje zadovoljstva životom. Pokazalo se da studentice procjenjuju da dobivaju kvalitetniju emocionalnu podršku nego studenti te kvalitetnijom procjenjuju emocionalnu podršku od članova obitelji i prijatelja. Razlike u procjeni emocionalne podrške od partnera/ice te u psihičkim smetnjama i zadovoljstvu životom nisu pronađene. Usporedbom studenata/ica koji su u romantičnoj vezi i koji nisu, pokazalo se da su pojedinci u romantičnoj vezi zadovoljniji životom i manje depresivni, dok razlike u anksioznosti i stresu nisu pronađene. Studenti/ice koji nisu u romantičnoj vezi izvještavaju o jednakoj kvaliteti opće emocionalne podrške kao i pojedinci koji su u romantičnoj vezi, a podršku od prijatelja procjenjuju kvalitetnijom, što pokazuje da su samci usmjereniji na prijateljske odnose. Istraživanje je proširilo razumijevanje djelovanja različitih izvora emocionalne podrške ovisno o rodu pojedinca te potvrdilo važnost romantičnog odnosa i na studentskoj populaciji.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Upisao u CROSBI: Vanja Putarek (vputarek@ffzg.hr), 15. Lip. 2014. u 13:40 sati