crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 702893

Zbornik radova

Autori: Živčić-Bećirević, Ivanka; Smojver-Ažić, Sanja; Martinac Dorčić, Tamara; Juretić, Jasminka; Jakovčić, Ines
Naslov: Uloga kognitivnih čimbenika u depresivnosti studenata
( The role of cognitive factors in students' depression )
Izvornik: XIX. dani psihologije u Zadru : knjiga sažetaka / Slišković, Ana (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odsjek za psihologiju , 2014. 28-28 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: Dani psihologije u Zadru (19 ; 2014)
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29.-31.5.2014.
Ključne riječi: depresivnost; automatske misli; stresni životni događaji; studenti
( depression; automatic thoughts; stressful life events; university students )
Sažetak:
Istraživanja na različitim sveučilištima u svijetu upućuju na značajnu zastupljenost, kao i na povećanje depresivnosti kod studenata. S obzirom na značaj koji emocionalno funkcioniranje ima za akademsku prilagodbu i uspješnost studenata, važno je razumijevanje čimbenika koji su povezani s depresivnošću studenata. Naša dosadašnja istraživanja su pokazala da veća izraženost depresivnih simptoma pridonosi odustajanju od studija. Cilj istraživanja bio je utvrditi izraženost depresivnih simptoma tijekom prve dvije godine studija. Polazeći od kognitivnih modela depresivnosti, željelo se ispitati u kojoj mjeri su kognitivni faktori (vjerovanja i automatske misli) značajne odrednice depresivnosti studenata, uz kontrolu neuroticizma i izloženosti stresnim životnim događajima. Ujedno, uspoređene su se grupe studenata s obzirom na promjene u depresivnosti tijekom 2 godine studiranja. Reprezentativan uzorak od 492 studenta Sveučilištu u Rijeci ispitan je u 1. i u 4. semestru studija Inventarom depresivnosti (BDI). Na prvoj godini primjenjen je i upitnik ličnosti (BFI), a na drugoj godini ispitana su osobna uvjerenja (Upitnikom samoreguliranog učenja CRL), kao i automatske misli za vrijeme učenja i polaganja ispita te izloženost stresnim životnim događajima. Rezultati pokazuju da studenti u prosjeku nisu depresivni pri dolasku na studiji, niti na 2. godini studija. Nakon kontrole neuroticizma i izloženosti značajnim stresnim događajima, ispitane kognitivne varijable pokazale su se značajnim prediktorima depresivnosti. Studenti koji manje vjeruju da njihove sposobnosti doprinose uspjehu, oni koji imaju manje pozitivnih, a više negativnih automatskih misli koje održavaju strah od razočaranje roditelja imaju izraženije depresivne simptome na 2. godini studija. Skupine studenata s obzirom na promjenu u depresivnosti razlikuju se u učestalosti negativnih automatskih misli pri učenju i polaganju ispita (vezanih uz strah od neuspjeha, strah od razočaranja roditelja te nedostatak interesa i motivacije), kao i u stupnju vjerovanja da imaju kontrolu nad svojim uspjehom, te da njihove sposobnosti i zalaganje mogu doprinijeti uspjehu. Zaključuje se da kognitivni čimbenici (vjerovanja i negativne automatske misli) igraju značajnu ulogu u depresivnosti studenata. Dobiveni rezultati daju smjernice za preventivni i savjetodavni rad sa studentima, s naglaskom na kognitivnim intervencijama.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-1301675-0854
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Jasminka Juretić (jasminka2@ffri.hr), 30. Lip. 2014. u 13:37 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4