crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 705544

Časopis

Autori: Grbić, Kristina; Sindik, Joško; Vuko, Marina
Naslov: Konstrukcija i preliminarna validacija upitnika spremnosti za školu
( The construction and preliminary validation of a questionnaire of school readiness )
Izvornik: Metodički obzori (1846-1484) 8 (2013), 2; 66-83
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: djeca; kompetencije; spremnost; škola; upitnik; validacija
( children; competences; readiness; questionnaire; school; validation )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je konstruirati Upitnik spremnosti za školu za praktičnu uporabu. Ispitali smo metrijske karakteristike Upitnika spremnosti za školu na namjernom uzorku djece koja pohađaju dječji vrtić u Zagrebu. Na temelju faktorske analize, reducirali smo broj čestica inicijalne prleiminarne verzije upitnika. Rezultati indiciraju uglavnom nisku povezanost skala upitnika s Testom spremnosti za školu (TSŠ). Pouzdanost skala je zadovoljavajuća, a diskriminativna vrijednost niska, odnosno može se reći da su čestice upitnika prelagane za ovaj uzorak ispitanika. Usporedbom rezultata djevojčica i dječaka, pokazalo se da se djeca različitog spola ne razlikuju statistički značajno prema rezultatu u skalama Socio-emocionalni razvoj i Kognitivni razvoj, dok se kod skala Tjelesni razvoj i motorika i Pažnja i znatiželja pokazalo da su djevojčice statistički značajno uspješnije od dječaka. Nalaze smo protumačili rodnom pristranošću ove skale. Rezultati djece na skali Tjelesni razvoj i motorika te dvjema skalama kognitivnog razvoja se statistički značajno ne razlikuju, s obzirom na obrazovni status majke i oca. Na skali Socio-emocionalni razvoj, djeca očeva nižeg i srednjeg obrazovnog statusa postižu statistički značajno bolji rezultat u odnosu na djecu očeva višeg obrazovnog statusa. Korelacije međutim pokazuju da je povezanost između stručne spreme roditelja i svih područja razvoja djeteta procijenjenih upitnikom praktički nulta.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Konstrukcija i preliminarna validacija upitnika spremnosti za školu
Upisao u CROSBI: Joško Sindik (Josko.Sindik@inantro.hr), 17. Srp. 2014. u 08:35 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4