crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 707811

Zbornik radova

Autori: Ambrosi-Randić, Neala
Naslov: Instrumentalna i integrativna motivacija za učenje talijanskog jezika kod učenika osnovnih škola s nastavom na hrvatskom i talijanskom jeziku
( Instrumental and integrative motivation for italian language learning in children from croatian and italian elementary school )
Izvornik:
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 2013.
Ključne riječi: motivacija; socio-edukacijski model; talijanski jezik
( motivation; socio-educational model; Italian language )
Sažetak:
Polazeći od činjenice da je jezik instrument mišljenja, izražavanja iskustava, komuniciranja, te kulturna vrijednost, jasno je zbog čega mu u obrazovanju pripada važno mjesto. U području motivacije za učenjem drugog jezika jedan on najutjecajnijih modela je Gardnerov socio-edukacijski model (1985) koji uvodi koncepte integrativne i instrumentalne motivacije. Ključne postavke ovog modela moguće je sažeti u nekoliko hipoteza: integrativna je motivacija pozitivno povezana s uspjehom u učenju drugog jezika ; kultur(al)na uvjerenja utječu na razvoj integrativnih motiva i uspjeh u integraciji ; učenici s integrativnom motivacijom imaju više uspjeha jer su aktivni ; integrativna motivacija je uzrok, a uspjeh u učenju jezika posljedica. Istra, kao multikulturalno i dvojezično područje, specifična je i po tome što ima škole u kojima se nastava u cijelosti izvodi na talijanskom, a talijanski se, kao jezik sredine, izborno nudi i u školama s nastavom na hrvatskom. S obzirom da je za uspješnu integraciju jezik sredine od izuzetne važnosti, zanimalo nas je provjeriti kako funkcionira Gardnerov model u našim uvjetima. Istraživanjem je obuhvaćeno 708 učenika viših razreda osnovnih škola na području Istre, pri čemu je 452 pohađalo nastavu na hrvatskom, a 256 na talijanskom jeziku. Raspon dobi kretao se od 11 do 16 godina (M = 12.31 ; SD = 1.82). Primijenjen je Attitude Motivation Test Battery (Gardner i Smythe, 1981), a dobiveni rezultati pokazuju da je instrumentalna motivacija (koja usmjerava pojedinca na socijalnu ili ekonomsku korist od poznavanja jezika) viša kod učenika koji uče talijanski kao strani jezik u odnosu na one kojima je to materinji. Utvrđene su značajne pozitivne korelacije između uspjeha u talijanskom i obje vrste motivacije za učenike koji uče talijanski kao strani jezik, dok kod učenika kojima je talijanski materinji takve povezanosti nema. Dobiveni rezultati potvrđuju neke od osnovnih postavki Gardnerovog modela pri učenju talijanskog kao stranog jezika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Neala Ambrosi (nambrosi@ffpu.hr), 27. Srp. 2014. u 13:41 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4