Instrumentalna i integrativna motivacija za učenje talijanskog jezika kod učenika osnovnih škola s nastavom na hrvatskom i talijanskom jeziku (CROSBI ID 613128)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ambrosi-Randić, Neala
hrvatski
Instrumentalna i integrativna motivacija za učenje talijanskog jezika kod učenika osnovnih škola s nastavom na hrvatskom i talijanskom jeziku
Polazeći od činjenice da je jezik instrument mišljenja, izražavanja iskustava, komuniciranja, te kulturna vrijednost, jasno je zbog čega mu u obrazovanju pripada važno mjesto. U području motivacije za učenjem drugog jezika jedan on najutjecajnijih modela je Gardnerov socio-edukacijski model (1985) koji uvodi koncepte integrativne i instrumentalne motivacije. Ključne postavke ovog modela moguće je sažeti u nekoliko hipoteza: integrativna je motivacija pozitivno povezana s uspjehom u učenju drugog jezika ; kultur(al)na uvjerenja utječu na razvoj integrativnih motiva i uspjeh u integraciji ; učenici s integrativnom motivacijom imaju više uspjeha jer su aktivni ; integrativna motivacija je uzrok, a uspjeh u učenju jezika posljedica. Istra, kao multikulturalno i dvojezično područje, specifična je i po tome što ima škole u kojima se nastava u cijelosti izvodi na talijanskom, a talijanski se, kao jezik sredine, izborno nudi i u školama s nastavom na hrvatskom. S obzirom da je za uspješnu integraciju jezik sredine od izuzetne važnosti, zanimalo nas je provjeriti kako funkcionira Gardnerov model u našim uvjetima. Istraživanjem je obuhvaćeno 708 učenika viših razreda osnovnih škola na području Istre, pri čemu je 452 pohađalo nastavu na hrvatskom, a 256 na talijanskom jeziku. Raspon dobi kretao se od 11 do 16 godina (M = 12.31 ; SD = 1.82). Primijenjen je Attitude Motivation Test Battery (Gardner i Smythe, 1981), a dobiveni rezultati pokazuju da je instrumentalna motivacija (koja usmjerava pojedinca na socijalnu ili ekonomsku korist od poznavanja jezika) viša kod učenika koji uče talijanski kao strani jezik u odnosu na one kojima je to materinji. Utvrđene su značajne pozitivne korelacije između uspjeha u talijanskom i obje vrste motivacije za učenike koji uče talijanski kao strani jezik, dok kod učenika kojima je talijanski materinji takve povezanosti nema. Dobiveni rezultati potvrđuju neke od osnovnih postavki Gardnerovog modela pri učenju talijanskog kao stranog jezika.
motivacija ; socio-edukacijski model ; talijanski jezik
nije evidentirano
engleski
Instrumental and integrative motivation for italian language learning in children from croatian and italian elementary school
nije evidentirano
motivation ; socio-educational model ; Italian language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
11.04.2013-13.04.2013
Zagreb, Hrvatska