crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 713189

Časopis

Autori: Tonković Grabovac, Maša; Morić Milovanović, Bojan
Naslov: Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima
( Testing the basic assumptions of the entrepreneurial orientation model on Croatian entrepreneurs )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 18 (2015), 1; 21-41
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: poduzetništvo; psihologija poduzetništva; poduzetnička orijentacija; hrvatski poduzetnici; konfirmatorna faktorska analiza
( entrepreneurship; psychology of entrepreneurship; entrepreneurial orientation; Croatian entrepreneurs; confirmatory factor analysis )
Sažetak:
U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Ekonomija,Psihologija
Puni text rada: 713189.Tonkovi_Grabovac_i_Mori_Milovanovi_2015.pdf (tekst priložen 1. Vel. 2016. u 13:53 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima
Upisao u CROSBI: Maša Tonković (mtonkovi3@ffzg.hr), 5. Ruj. 2014. u 23:57 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4