crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 713606

Časopis

Autori: Sindik, Joško; Karalić, Zijada
Naslov: Socijalne vještine i kompetencije prosvjetnih radnika u školama i dječjim vrtićima
( Social skills and competencies of educators in schools and kindergartens )
Izvornik: Naša škola (časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja) (0547-308X) 68 (2014), 14; 27-40
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: kompetencije; prosvjetni radnici; socijalne vještine; spol
( competences; teachers; social skills; gender )
Sažetak:
U kontekstu prosvjete, može se govoriti o socijalnim vještinama i kompetencijama, odnosno o dva aspekta kompetencija, profesionalnoj (stručnoj) i socijalnoj. Koncept socijalnih vještina dijeli proces komunikacije u dva područja: emocionalno, koje se u prvom redu odnosi na neverbalnu komunikaciju, i socijalno, koje se većinom odnosi na verbalnu stranu komunikacije. Cilj istraživanja bio je stjecanje uvida u kompetencije prosvjetnih djelatnika Srednjobosanskog i Zeničko-dobojskog kantona te njihove socijalne vještine. 272 ispitanika koji rade u privatnim ili javnim odgojno- obrazovnim ustanovama u BiH, kao nastavnici, pedagozi, direktori škola i vrtića, odgajatelji i medicinske sestre u vrtiću. Primijenili smo Upitnik odgojiteljskih kompetencija, prilagođen za širi krug prosvjetnih radnika te Inventar socijalnih vještina. Rezultati su pokazali da su pronađene statistički značajne povezanosti kompetencija prosvjetara i dimenzija njihovih socijalnih vještina, kao i povezanosti obje skupine varijabli sa socio-demografskim varijablama, jako niskih vrijednosti. Kompetencija prosvjetara najviše je pozitivno povezana sa socijalnom kontrolom i socijalnom izražajnošću, dakle verbalnim ponašanjima.Kanonička diskriminacijska funkcija razlikuje statistički značajno sudionike po spolu: za emocionalnu izražajnost i emocionalnu osjetljivost, veći su prosječni rezultati za žene, dok za emocionalnu kontrolu veće prosječne rezultate imaju muškarci. Nema razlika u skupu socijalnih vještina te kompetenciji prosvjetnih radnika, u odnosu na zaposlenost u privatnom ili javnom sektoru.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Socijalne vještine i kompetencije prosvjetnih radnika u školama i dječjim vrtićima
Upisao u CROSBI: Joško Sindik (Josko.Sindik@inantro.hr), 8. Ruj. 2014. u 14:27 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4