crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 714109

Zbornik radova

Autori: Rončević Zubković, Barbara; Pahljina-Reinić, Rosanda; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Naslov: Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata
( Conceptual change in understanding concepts of operant conditioning in students )
Izvornik: 19. Dani psihologije u Zadru / Ana Slišković (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2014. 157-157 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: 19. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, 29.-31.05.2014.
Ključne riječi: konceptualna promjena; miskoncepcije; procjena sigurnosti
( conceptual change; misconception; confidence judgment )
Sažetak:
Učenje koje potiče konceptualnu promjenu odnosi se na vrstu učenja koje se javlja kada nove informacije nisu u skladu s prethodnim znanjem te osoba mora reorganizirati postojeću shemu i promijeniti prethodno održive ideje (Kowalski i Taylor, 2006). Istraživanja su pokazala kako mnogo studenata na uvodne kolegije o psihologiji dolazi s određenim znanjem i uvjerenjima o konceptima iz područja psihologije, koje su stekli putem knjiga, medija i drugih izvora. Te ideje i uvjerenja koje studenti imaju o nekom području mogu biti u suprotnosti s onim što će naučiti (Gunstone i Northfield, 1992 ; Kowalski i Taylor, 2009). Zanimljivo je da se ta uvjerenja često održavaju i nakon završenog kolegija, odnosno nakon što su studenti upoznati s informacijama koje su u kontradikciji s njihovim prethodnim znanjem (Gardner i Dalsing, 1986 ; Taylor i Kowalski, 2004). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prethodno znanje o principima operantnog uvjetovanja kod studenata nastavničkog usmjerenja prije početka pohađanja kolegija Edukacijska psihologija I, te provjeriti hoće li se pogrešna uvjerenja smanjiti nakon što su odslušali dio kolegija koji se odnosi na biheviorističke principe učenja. Također, provjeravalo se u kojoj su mjeri studenti sigurni u svoja uvjerenja prije i nakon odslušanog gradiva. U ispitivanju je sudjelovalo 105 studenata Nastavničkog modula na nastavničkim diplomskim studijima Filozofskog fakulteta u Rijeci. Na početku kolegija studenti su trebali opisati sličnosti i razlike među različitim pojmovima vezanim uz operantno uvjetovanje, te procijeniti sigurnost u točnost svojih odgovora. Također su trebali u nekoliko primjera procijeniti o kojem se principu uvjetovanja radi, te u kojoj su mjeri sigurni u svoju procjenu. Isti zadatak dobili su i sredinom semestra, neposredno nakon kolokvija koji se odnosio na teorije učenja. Rezultati pokazuju da studenti imaju pogrešna uvjerenja o principima operatnog uvjetovanja, te loše prepoznaju primjere pojedinih principa (pozitivno potkrepljenje, negativno potkrepljenje i kazna) bez obzira na to jesu li slušali psihologiju u srednjoj školi. Studenti također precjenjuju točnost svojih odgovora. Nakon odslušanog gradiva studenti točnije definiraju koncepte, mada su njihove definicije i dalje nepotpune i djelomično točne. Veći napredak ostvaraju na autentičnim zadacima koji se odnose na primjere iz obrazovne prakse. Također se povećava sigurnost studenata u točnost vlastitih odgovora.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Svjetlana Kolić Vehovec (svjetlana.kolic.vehovec@uniri.hr), 10. Ruj. 2014. u 11:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4