Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata (CROSBI ID 613944)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Konceptualne promjene u shvaćanju principa operantnog uvjetovanja kod studenata
Učenje koje potiče konceptualnu promjenu odnosi se na vrstu učenja koje se javlja kada nove informacije nisu u skladu s prethodnim znanjem te osoba mora reorganizirati postojeću shemu i promijeniti prethodno održive ideje (Kowalski i Taylor, 2006). Istraživanja su pokazala kako mnogo studenata na uvodne kolegije o psihologiji dolazi s određenim znanjem i uvjerenjima o konceptima iz područja psihologije, koje su stekli putem knjiga, medija i drugih izvora. Te ideje i uvjerenja koje studenti imaju o nekom području mogu biti u suprotnosti s onim što će naučiti (Gunstone i Northfield, 1992 ; Kowalski i Taylor, 2009). Zanimljivo je da se ta uvjerenja često održavaju i nakon završenog kolegija, odnosno nakon što su studenti upoznati s informacijama koje su u kontradikciji s njihovim prethodnim znanjem (Gardner i Dalsing, 1986 ; Taylor i Kowalski, 2004). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prethodno znanje o principima operantnog uvjetovanja kod studenata nastavničkog usmjerenja prije početka pohađanja kolegija Edukacijska psihologija I, te provjeriti hoće li se pogrešna uvjerenja smanjiti nakon što su odslušali dio kolegija koji se odnosi na biheviorističke principe učenja. Također, provjeravalo se u kojoj su mjeri studenti sigurni u svoja uvjerenja prije i nakon odslušanog gradiva. U ispitivanju je sudjelovalo 105 studenata Nastavničkog modula na nastavničkim diplomskim studijima Filozofskog fakulteta u Rijeci. Na početku kolegija studenti su trebali opisati sličnosti i razlike među različitim pojmovima vezanim uz operantno uvjetovanje, te procijeniti sigurnost u točnost svojih odgovora. Također su trebali u nekoliko primjera procijeniti o kojem se principu uvjetovanja radi, te u kojoj su mjeri sigurni u svoju procjenu. Isti zadatak dobili su i sredinom semestra, neposredno nakon kolokvija koji se odnosio na teorije učenja. Rezultati pokazuju da studenti imaju pogrešna uvjerenja o principima operatnog uvjetovanja, te loše prepoznaju primjere pojedinih principa (pozitivno potkrepljenje, negativno potkrepljenje i kazna) bez obzira na to jesu li slušali psihologiju u srednjoj školi. Studenti također precjenjuju točnost svojih odgovora. Nakon odslušanog gradiva studenti točnije definiraju koncepte, mada su njihove definicije i dalje nepotpune i djelomično točne. Veći napredak ostvaraju na autentičnim zadacima koji se odnose na primjere iz obrazovne prakse. Također se povećava sigurnost studenata u točnost vlastitih odgovora.
konceptualna promjena ; miskoncepcije ; procjena sigurnosti
nije evidentirano
engleski
Conceptual change in understanding concepts of operant conditioning in students
nije evidentirano
conceptual change ; misconception ; confidence judgment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-157.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
19. Dani psihologije u Zadru
predavanje
29.05.2014-31.05.2014
Zadar, Hrvatska