crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 719689

Časopis

Autori: Pavlović, Žana; Sindik, Joško
Naslov: Situacijsko suočavanje sa stresom kod odgojitelja
( Situational coping with stress among preschool teachers )
Izvornik: Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini (0350-6886) 56 (2014), 3; 187-201
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: osobine ličnosti; stres odgojiteljica; suočavanje sa stresom
( personality traits; teacher stress; coping with stress )
Sažetak:
Značajan čimbenik koji može nepovoljno utjecati na svakodnevno funkcioniranje odgojitelja i kvalitetu odnosa s djecom je stres koji odgojitelji doživljavaju na svojem poslu. Doživljaj stresa na poslu nije jednostavan produkt izloženosti negativnim faktorima okoline, iznimno bitna je interakcija karakteristika osobe i načina suočavanja sa stresom. Cilj istraživanja bio je utvrditi mogućnost prognoze situacijskih načina suočavanja sa stresom (kriterij) na temelju prediktora: različitih osobina ličnosti odgojitelja (optimizam/pesimizam, emocionalna kompetencija, samoefikasnost), njihove procjene izraženosti različitih izvora stresnosti odgojiteljskog posla, duljine radnog staža te dispozicijskih stilova suočavanja sa stresom. Sudionice su bile 336 odgojiteljica Splitsko- dalmatinske županije. Primijenjeno je više mjernih instrumenata: Skala procjene stresnosti posla odgojitelja, Skala optimizma–pesimizma, Skala opće samoefikasnosti, Skala socijalne poželjnosti, Upitnik emocionalne kompetencije EUK-15, Upitnik stilova suočavanja sa stresnim situacijama i Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama. Rezultati su pokazali da dispozicijski način suočavanja sa stresom usmjeren na emocije te (u manjoj mjeri) osobine ličnosti (samoefikasnost) i duljina radnog staža statistički značajno pridonose situacijskom suočavanju sa stresom kod odgojiteljica. Jedini značajni prediktor zadovoljstva poslom pokazao se percipirani intenzitet stresa. Nalazi istraživanja pridonose boljem razumijevanju stresnih situacija na poslu odgojiteljica, što može pomoći osmišljavanju i unapređivanju programa kojima je za cilj prevencija stresa, prihvaćanje učinkovitih strategija suočavanja sa stresom te vještina socijalne interakcije.
Projekt / tema: 196-1962766-2751
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=toc&id_broj=10373
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Situacijsko suočavanje sa stresom kod odgojitelja
Upisao u CROSBI: Joško Sindik (Josko.Sindik@inantro.hr), 10. Lis. 2014. u 10:08 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4