crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 723162

Zbornik radova

Autori: Bjažić Klarin, Tamara
Naslov: Prema (novoj) arhitekturi - od Pariza put Zagreba
( Towards a New Architecture - from Pariz to Zagreb )
Izvornik: Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća / Magaš Bilandžić, Lovorka ; Prelog, Petar (ur.). - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti , 2014. 15-16 (ISBN: 978-953-7875-19-10).
Skup: Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu srednje i jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 29. 05. 2014.
Ključne riječi: arhitektura; Zagreb; Pariz; Le Corbusier
( architecture; Zagreb; Paris; Le Corbusier )
Sažetak:
Pitanje odnosa izvorišta i periferije, transfera progresivnih arhitektonskih i gradotvornih koncepata i stvaranja njihovih lokalnih inačica, jedna je od središnjih tema povijesti hrvatske moderne arhitekture. U razdoblju između dva svjetska rata veze s različitim centrima modernizma se multipliciraju i nadopunjuju. Postepeno se iz srednjoeuropskog kulturnog prostora pomiče prema Berlinu i Parizu, do tada tradicionalno odredištu likovnih umjetnika ali ne i arhitekata. Povod sve učestalijim odlascima su stručna usavršavanja u arhitektonskim atelijerima i sudjelovanja Jugoslavije na svjetskim izložbama, a 1930-ih suradnja se uspostavlja i putem stručnih časopisa Građevinski vjesnik i L’archtiecture d’aujourd’hui, izložaba suvremene francuske arhitekture u Zagrebu i jugoslavenske arhitekture u Parizu te žiriranja međunarodnih natječaja. Najpoželjnije odredište je atelijer Le Corbusiera, od 1928. u Hrvatskoj najpoznatijeg inozemnog arhitekta, u kojem rade Ernest Weissmann i Juraj Neidhardt, a kraću suradnju ostvarili su i Zvonimir Kavurić, Ksenija Grisogono i Krsto Filipović. Boravak Weissmanna i Neidhardta koincidira s dva razdoblja Le Corbusierovog stvaralaštva - velikim finalom niza purističkih vila i realizacijom prvih velikih javnih građevina koncem 1920-ih te intenzivnog bavljenja gradogradnjom početkom 1930-ih . Izlaganje će prikazati proces prihvaćanja Le Corbusierovog arhitektonskog i urbanističkog diskursa u korpus hrvatske međuratne arhitekture, u prvom redu novog projektantskog alata sažetog u Pet točaka moderne arhitekture, metode projektiranja velikih građevina adicijom funkcijom determiniranih elemenata i otvorenog grada ključnih za razvoj suvremenog građenja. Uzimajući u obzir različite modalitete moderne arhitekture u rasponu od ekspresionizma do konstruktivizma pokušat će odgovoriti i na pitanje zbog čega je upravo Le Corbusierov diskurs bio najbliži hrvatskim arhitektima vjernih mu puna četiri desetljeća.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 101-0000000-3046
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Arhitektura i urbanizam,Povijest umjetnosti
Upisao u CROSBI: Tamara Bjažič Klarin (tbjazic@hazu.hr), 24. Lis. 2014. u 07:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4