crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 727726

Zbornik radova

Autori: Ristić Dedić, Zrinka; Matić, Jelena; Ančić, Branko
Naslov: Indeks inkluzije u hrvatskom obrazovnom kontekstu: Razlike u pogledima učenika, roditelja i školskog osoblja
( Index of Inclusion in Croatian Educational Context: Pupils, Parents and School Staff Perspectives )
Izvornik: 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama / Iris Marušić (ur.). - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu , 2014. 59-60 (ISBN: 978-953-6218-62-2).
Skup: 2. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16.-17.10.2014.
Ključne riječi: indeks inkluzije; školske inkluzivne prakse; školske inkluzivne politike
( Index of Inclusion; Inclusive Practices in School; Inclusive Policies in School )
Sažetak:
U radu su predstavljeni rezultati hrvatskog dijela početnog istraživanja provedenog u okviru zajedničkog projekta Europske Unije i Vijeća Europe „Regionalna potpora inkluzivnom obrazovanju od 2013. do 2016. godine“. U okviru projekta se u školama primjenjuje metodologija „Indeksa inkluzije“ koju su razvili Booth & Ainscow (2002.), a za potrebe projekta prilagodili Bartlett i sur. (2014.), s ciljem pomaganja školama u procesu razvoja školskih praksi i politika inkluzivnog obrazovanja korištenjem pristupa koji uključuje cijelu školu. Polazi se od široke definicije inkluzivne škole kao one u kojoj se svaki učenik osjeća dobrodošlo, svaki roditelj uključen, a svaki nastavnik cijenjen. Cilj je početnog istraživanja bio utvrditi početno stanje razvijenosti praksi i pristupa inkluzivnog obrazovanja u školama u trenutku kad još nije započet rad na razvoju školskih praksi i politika inkluzivnog obrazovanja. Cilj je rada ispitati razlike u doživljaju inkluzivnosti škola između različitih vrsta škola te između različitih školskih dionika (učenika, roditelja, nastavnika, članova školskog projektnog tima). U projektu sudjeluje sedam škola u Republici Hrvatskoj: tri osnovne škole, dvije gimnazije i dvije strukovne škole. U početnom istraživanju je sudjelovalo ukupno 692 učenika, 480 roditelja, 290 nastavnika i 39 članova školskih projektnih timova. Primijenjeni su upitnici koji su ispitivali četiri dimenzije inkluzivnog obrazovanja: A) Inkluzivne prakse pri ulasku u školu, B) Doživljaj inkluzije u školi, C) Inkluzivne prakse poučavanja i D) Angažman lokalne zajednice. Na temelju procjena na tim dimenzijama formiran je jedinstveni indeks inkluzije za svaku školu. Rezultati pokazuju da su indeksi inkluzije viši za osnovne škole i gimnazije, nego za strukovne škole, ali i da razlike unutar pojedinih vrsta škole ukazuju na mogućnost da se radi o školsko-specifičnim razlikama. Dobivene su značajne razlike u procjenama između pojedinih školskih dionika: nastavnici i školsko osoblje značajno pozitivnije vrednuje inkluzivnost škola od učenika i roditelja na svim ispitivanim dimenzijama. Najslabije procijenjena dimenzija kod različitih dionika jest D) Angažman lokalne zajednice. Predstavljeni rezultati istraživanja daju određene smjernice školama za razvoj školskih inkluzivnih praksi i politika, ali također govore o primjenjivosti i mogućnostima unapređenja metodologije Indeksa inkluzije u hrvatskim školama.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://www.idi.hr/doz2014/
Upisao u CROSBI: Jelena Matić (matic@idi.hr), 6. Stu. 2014. u 13:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4