crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 728405

Zbornik radova

Autori: Štulić, Jurana; Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria
Naslov: Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole
( Types of cheating in mathematics classes in high school students )
Izvornik: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 230-230 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5. - 8. 11. 2014.
Ključne riječi: aktivno varanje; pasivno varanje; spolne razlike; razlike u postignuću
( active cheating; pasive cheating; gender differences; differences in achievement )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati zastupljenost različitih oblika varanja na nastavi matematike kod učenika srednjih škola te provjeriti postoji li razlika u izraženosti varanja ovisno o spolu i prethodnom postignuću iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 544 učenika drugih i trećih razreda četiriju općih gimnazija u Zagrebu. Sudionici su ispunjavali Skalu varanja u školi konstruiranu za potrebe ovog istraživanja. Skala je sadržavala osam čestica od kojih se svaka odnosi na ponašajno različit oblik varanja u školi. Rezultati pokazuju da su među ispitanim oblicima nepoštenog ponašanja na nastavi matematike najzastupljeniji dopuštanje drugima da prepišu od njih na pismenom ispitu i pomaganje drugima pri rješavanju ispita, dok je najmanje zastupljeno primanje i slanje odgovora na ispitima mobitelom. Faktorska analiza skale pokazala je kako ponašanja opisana u skali čine dva različita konstrukta, prema sadržaju čestica nazvana aktivno i pasivno varanje. Aktivno varanje odnosi se na varanje s ciljem poboljšanja vlastitog uspjeha, dok je kod pasivnog namjera pomaganje drugima, bez izravne koristi za akademski uspjeh samog učenika koji vara. Daljnja analiza pokazala je kako učenici statistički značajno više izvještavaju o sudjelovanju u pasivnom, nego u aktivnom varanju. Ispitivanjem spolnih razlika utvrđeno je da nema razlika u aktivnom varanju, a o pasivnom varanju više izvještavaju djevojke. Prethodno postignuće iz matematike povezano je s izraženošću obje vrste varanja – učenici s lošijom ocjenom više aktivno varaju, a kod učenika s boljim uspjehom izraženije je pasivno varanje. Provedeno istraživanje ukazuje na to kako varanje u školi ne bismo trebali promatrati kao unitaran konstrukt te nameće praktično pitanje o podlozi i načinima sprečavanja ove dvije vrste varanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nina Pavlin Bernardić (nbernardi@ffzg.hr), 9. Stu. 2014. u 16:15 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4