Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole (CROSBI ID 617095)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Štulić, Jurana ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 230-230

Podaci o odgovornosti

Štulić, Jurana ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria

hrvatski

Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati zastupljenost različitih oblika varanja na nastavi matematike kod učenika srednjih škola te provjeriti postoji li razlika u izraženosti varanja ovisno o spolu i prethodnom postignuću iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 544 učenika drugih i trećih razreda četiriju općih gimnazija u Zagrebu. Sudionici su ispunjavali Skalu varanja u školi konstruiranu za potrebe ovog istraživanja. Skala je sadržavala osam čestica od kojih se svaka odnosi na ponašajno različit oblik varanja u školi. Rezultati pokazuju da su među ispitanim oblicima nepoštenog ponašanja na nastavi matematike najzastupljeniji dopuštanje drugima da prepišu od njih na pismenom ispitu i pomaganje drugima pri rješavanju ispita, dok je najmanje zastupljeno primanje i slanje odgovora na ispitima mobitelom. Faktorska analiza skale pokazala je kako ponašanja opisana u skali čine dva različita konstrukta, prema sadržaju čestica nazvana aktivno i pasivno varanje. Aktivno varanje odnosi se na varanje s ciljem poboljšanja vlastitog uspjeha, dok je kod pasivnog namjera pomaganje drugima, bez izravne koristi za akademski uspjeh samog učenika koji vara. Daljnja analiza pokazala je kako učenici statistički značajno više izvještavaju o sudjelovanju u pasivnom, nego u aktivnom varanju. Ispitivanjem spolnih razlika utvrđeno je da nema razlika u aktivnom varanju, a o pasivnom varanju više izvještavaju djevojke. Prethodno postignuće iz matematike povezano je s izraženošću obje vrste varanja – učenici s lošijom ocjenom više aktivno varaju, a kod učenika s boljim uspjehom izraženije je pasivno varanje. Provedeno istraživanje ukazuje na to kako varanje u školi ne bismo trebali promatrati kao unitaran konstrukt te nameće praktično pitanje o podlozi i načinima sprečavanja ove dvije vrste varanja.

aktivno varanje; pasivno varanje; spolne razlike; razlike u postignuću

nije evidentirano

engleski

Types of cheating in mathematics classes in high school students

nije evidentirano

active cheating; pasive cheating; gender differences; differences in achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

230-230.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju – uloga i izazovi za psihologe

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija