Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave (CROSBI ID 617172)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rački, Željko Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave // 22. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - KNJIGA SAŽETAKA / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 212-212

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko

hrvatski

Metodička kreativnost u odnosu na osobnu kreativnost učitelja razredne nastave

Prema Pravilniku o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu, elementi su vrjednovanja stručnosti i kvalitete rada učitelja i nastavnika uspješnost u radu s učenicima, izvannastavni stručni rad i stručno usavršavanje. Jedan je od elemenata vrjednovanja uspješnosti u radu s učenicima metodička kreativnost u poučavanju, odnosno pronalaženje postupaka za optimalno postizanje odgojno-obrazovnih ciljeva. Cilj je ovoga istraživanja bio utvrditi povezanost samoprocijenjene kreativnosti učitelja i samoprocijenjene opće te specifičnih metodičkih kreativnosti u poučavanju učenika (hrvatski jezik, likovna kultura, glazbena kultura, matematika, priroda i društvo, i tjelesna i zdravstvena kultura). Polazna je pretpostavka ovoga istraživanja da je osobna kreativnost učitelja prednost i resurs za metodičku kreativnost u poučavanju. Anonimno je i dobrovoljno sudjelovalo 106 sudionika ; 99 učiteljica (93.4%) i 7 učitelja razredne nastave (6.6%) uposlenih u osnovnim školama istočne Hrvatske, prosječne dobi od 41 godine (Mdobi = 40.7, SD = 10.05 ; raspon dobi 24–64). Četvrtina sudionika radi u kombiniranim (25 ; 23.6%), dok preostali rade s pojedinačnim razrednim odjelima (81 ; 76.4%). Sudionici su na pet stupnjeva (1–5 ; nedovoljna–izvrsna) procijenili vlastitu kreativnost u sljedećim aktivnostima: igra i igrolike aktivnosti, oblikovanje na plohi, oblikovanje u prostoru, matematika, istraživanje, izumi i tehnika, informatika, robotika, glazba (pjevanje, sviranje), ples, dramska i lutkarska, literarna kreativnost, dizajn tekstila i moda, tjelesni/sport, i fotografija. Na jednaki su način procijenili vlastitu opću metodičku kreativnost, te metodičku kreativnost po nastavnim predmetima. Aktivnosti su na temelju faktorske analize podijeljene u dva skupa. Statistički su značajne kanoničke korelacije osobne s metodičkom kreativnosti pokazale različitu prednost osobne intelektualno-motoričke kreativnosti i umjetničko-motoričke kreativnosti za metodičku kreativnost u sukladnim nastavnim predmetima. Rezultati su interpretirani u skladu s pretpostavkom povezanosti i koristi od osobne učiteljeve kreativnosti u metodičkoj kreativnosti u radu s učenicima, pri čemu je metodička kreativnost interpretirana kao sastavnica darovitosti učitelja.

metodička kreativnost; kreativnost učitelja; napredovanje u struci

nije evidentirano

engleski

Creativity in teaching in relation to the personal creativity in elementary school teachers

nije evidentirano

creativity in teaching; teachers creativity; career advancement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

212-212.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - KNJIGA SAŽETAKA

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija