Utvrđivanje specifične strukture kulture predškolske ustanove metodom osnovanom na samoprocjenama odgojiteljica (CROSBI ID 211422)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Zvjezdana ; Sindik, Joško
hrvatski
Utvrđivanje specifične strukture kulture predškolske ustanove metodom osnovanom na samoprocjenama odgojiteljica
Osnova za najuspješnije mijenjanje kulture ustanove provodi se izravnim istraživanjem odgojno-obrazovne prakse, zajedničkim djelovanjem svih sudionika povezanih s životom i radom ustanove. Stavovi i uvjerenja osoba koje rade i sudjeluju u odgoju i obrazovanju djeteta u dječjem vrtiću, pa je važno te stavove istražiti. Prvi cilj ovog istraživanja bio je utvrditi metrijske karakteristike (pouzdanost i konstruktnu valjanost) Skala procjene organizacijske kulture, da bi se potom utvrdile razlike u izraženosti pojedinih aspekata organizacijske kulture ustanove. Ispitano je 80 zaposlenika Dječjeg vrtića Maslačak u Zaprešiću, odgojiteljica, administrativnog osoblja, članova stručne službe vrtića i ravnateljica. Rezultati su pokazali da smo uspješno konstruirali upitnik Skale procjene organizacijske kulture (dječjeg vrtića), koji sadrži četiri visoko pouzdane glavne komponente, koje zajedno tumače oko 53 % ukupne varijance: Svijest o važnosti suradnje ; Suradnja i komunikacija sa suradnicima ; Usmjerenost na samostalni rad ; Suradnja sa stručnim timom. Pokazalo se da postoje statistički značajne razlike u percipiranoj izraženosti pojedinih aspekata kulture ustanove na temelju dimenzija Skale procjene organizacijske kulture za ispitane zaposlenice Dječjeg vrtića Maslačak u Zaprešiću. Najviše središnje vrijednosti postignute su za dimenziju Suradnja i komunikacija sa suradnicima, dok su najniže središnje vrijednosti postignute su za dimenziju Samostalni rad, kod koje se sudionice najviše i razlikuju. Rezultati daju smjernice za poboljšanje organizacijske kulture u budućnosti.
dječji vrtić; komunikacija; organizacijska kultura
nije evidentirano
engleski
Determining the specific structure of kindergarten's culture using the method founded on self-assessments of preschool teachers
nije evidentirano
kindergarten; communication; organizational culture
nije evidentirano