crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 729206

Zbornik radova

Autori: Ružić, Valentina; Matešić, Krunoslav, ml.
Naslov: Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata
( Discrimination of the BYI-II inventory for children and adolescents )
Izvornik: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko drušrvo , 2014. 220-220 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8.11.2014.
Ključne riječi: BYI-II inventar; djeca i adolescenti; samopoimanje; ometajuće ponašanje; ljutnja; depresivnost i anksioznost
( BYI-II inventory; children and adolescents; self-concept; disruptive behavior; anger; depression and anxiety )
Sažetak:
Beckovi inventari za mlade – drugo izdanje za djecu i adolescente (Beck Youth Inventory – second edition for children and adolescents ; BYI-II) sastoje se od pet inventara koji se koriste za zahvaćanje doživljaja depresije (BDI-Y), anksioznosti (BAI-Y), ljutnje (BANI-Y), ometajućeg ponašanja (BDBI-Y) i samopoimanja (BSCI-Y) djece i adolescenata u dobi od 7 do 18 godina. Primjenjivi su u različitim okruženjima (kliničkom, školskom, forenzičkom, rezidencijalnom i bolničkom), a mogu biti korisna pomoć za postavljanje dijagnoze ili određivanje tretmana, praćenje napretka djece uključene u neki tretman ili planiranja liječenja. Svaki inventar sadrži 20 tvrdnji o mislima, osjećajima ili ponašanjima povezanima s emocionalnim i socijalnim teškoćama djece i adolescenata. Cilj istraživanja je ispitati mogućnost diskriminacije među djecom i adolescentima bez dijagnosticiranih poremećaja i onih s različitim vrstama poremećaja, na temelju BYI-II rezultata. U istraživanju je sudjelovalo 985 djece i adolescenata, od kojih je 150 djece imalo jednu od 4 dijagnoze (postavljenu od strane kliničara): poremećaji ponašanja (N = 62), anksiozni poremećaji (N = 30), ADHD (N = 21) i psihosomatske bolesti (N = 37). Diskriminacijska analiza je pokazala da je točnost klasifikacije između djece s poremećajem i bez poremećaja 85%, pri čemu su najveće razlike među skupinama dobivene na inventarima depresivnosti i anksioznosti. Točnost klasifikacije među određenim tipom poremećaja je 45%. Prva dobivena diskriminativna funkcija sastoji se od rezultata na inventaru ometajućeg ponašanja i objašnjava 64% varijance, a najbolje razlikuje djecu s ADHD-om od ostalih skupina. Drugu diskriminativnu funkciju čine inventari depresivnosti, ljutnje i anksioznosti, dok treću funkciju čini rezultat na inventaru samopoimanja koji najbolje diskriminira djecu sa psihosomatskim bolestima od ostalih skupina. Rezultati istraživanja potvrđuju da su BYI-II inventari korisno sredstvo za trijažu djece i adolescenata koje pomaže u identifikaciji mogućih poteškoća. S obzirom na to da se ne radi o dijagnostičkom instrumentu, postavljanje točne dijagnoze zahtijeva detaljnije ispitivanje pojedine djece specifičnijim instrumentima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valentina Ružić (valentina.ruzic@zg.t-com.hr), 12. Stu. 2014. u 01:14 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4