Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata (CROSBI ID 617344)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ružić, Valentina ; Matešić, Krunoslav, ml. Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata // Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 220-220

Podaci o odgovornosti

Ružić, Valentina ; Matešić, Krunoslav, ml.

hrvatski

Diskriminativnost BYI-II inventara za ispitivanje djece i adolescenata

Beckovi inventari za mlade – drugo izdanje za djecu i adolescente (Beck Youth Inventory – second edition for children and adolescents ; BYI-II) sastoje se od pet inventara koji se koriste za zahvaćanje doživljaja depresije (BDI-Y), anksioznosti (BAI-Y), ljutnje (BANI-Y), ometajućeg ponašanja (BDBI-Y) i samopoimanja (BSCI-Y) djece i adolescenata u dobi od 7 do 18 godina. Primjenjivi su u različitim okruženjima (kliničkom, školskom, forenzičkom, rezidencijalnom i bolničkom), a mogu biti korisna pomoć za postavljanje dijagnoze ili određivanje tretmana, praćenje napretka djece uključene u neki tretman ili planiranja liječenja. Svaki inventar sadrži 20 tvrdnji o mislima, osjećajima ili ponašanjima povezanima s emocionalnim i socijalnim teškoćama djece i adolescenata. Cilj istraživanja je ispitati mogućnost diskriminacije među djecom i adolescentima bez dijagnosticiranih poremećaja i onih s različitim vrstama poremećaja, na temelju BYI-II rezultata. U istraživanju je sudjelovalo 985 djece i adolescenata, od kojih je 150 djece imalo jednu od 4 dijagnoze (postavljenu od strane kliničara): poremećaji ponašanja (N = 62), anksiozni poremećaji (N = 30), ADHD (N = 21) i psihosomatske bolesti (N = 37). Diskriminacijska analiza je pokazala da je točnost klasifikacije između djece s poremećajem i bez poremećaja 85%, pri čemu su najveće razlike među skupinama dobivene na inventarima depresivnosti i anksioznosti. Točnost klasifikacije među određenim tipom poremećaja je 45%. Prva dobivena diskriminativna funkcija sastoji se od rezultata na inventaru ometajućeg ponašanja i objašnjava 64% varijance, a najbolje razlikuje djecu s ADHD-om od ostalih skupina. Drugu diskriminativnu funkciju čine inventari depresivnosti, ljutnje i anksioznosti, dok treću funkciju čini rezultat na inventaru samopoimanja koji najbolje diskriminira djecu sa psihosomatskim bolestima od ostalih skupina. Rezultati istraživanja potvrđuju da su BYI-II inventari korisno sredstvo za trijažu djece i adolescenata koje pomaže u identifikaciji mogućih poteškoća. S obzirom na to da se ne radi o dijagnostičkom instrumentu, postavljanje točne dijagnoze zahtijeva detaljnije ispitivanje pojedine djece specifičnijim instrumentima.

BYI-II inventar ; djeca i adolescenti ; samopoimanje ; ometajuće ponašanje ; ljutnja ; depresivnost i anksioznost

nije evidentirano

engleski

Discrimination of the BYI-II inventory for children and adolescents

nije evidentirano

BYI-II inventory ; children and adolescents ; self-concept ; disruptive behavior ; anger ; depression and anxiety

nije evidentirano

Podaci o prilogu

220-220.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe : knjiga sažetaka

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija