crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 729298

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Brajša-Žganec, A.; Slaviček, M.
Naslov: Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi
( Family and school: the impact of family system on the functioning of the child in school )
Knjiga: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva
Urednik/ci: Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z.
Izdavač: Naklada slap i Hrvatsko psihološko društvo
Grad: Zagreb
Godina: 2014
Raspon stranica:: 149-174
Ukupni broj stranica u knjizi:: 443
ISBN: 978-953-191-784-1
Ključne riječi: obitelj, roditeljstvo, škola, učenici, učitelji, modeli suradnje, praktične implikacije
( family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications )
Sažetak:
O suradnji škole i obitelji već se dugi niz godina piše u svjetskoj i domaćoj literaturi. Pri tome ističe se važnost suradničkog odnosa roditelja i škole za uspješnost odgoja i obrazovanja putem pozitivnih međuljudskih odnosa učenika, roditelja, učitelja i ostalih sudionika tog procesa. Kvalitetna suradnja roditelja i škole omogućuje stalno praćenje rada i razvoja učenika, omogućuje pronalaziti uzroke eventualnih teškoća, a pomaže i kod uočavanja propusta i poticanja normalnog razvoja u cilju što bolje cjelokupne psihosocijalne prilagodbe djeteta odnosno adolescenta. Prvenstveni cilj ovog pregleda je objediniti spoznaje o suradnji škole i obitelji i utjecaju obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi te dovesti te spoznaje u relaciju s relevantnim spoznajama i istraživanjima kod nas i u svijetu. Pregled je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu su prikazane teorijske osnove i modeli odnosa suradnje škole i obitelji, a u drugom su prezentirani rezultati nekih istraživanja provedenih s roditeljima, učiteljima i učenicima.. Budući da postoje velike kulturalne razlike u suradnji obiteljskih i školskih sustava od zemlje do zemlje, u ovom pregledu prvenstveno se analiziraju dosadašnja istraživanja provedena u Hrvatskoj. Različiti modeli dosada pokušali su na općoj ili specifičnoj razini pojasniti partnerstvo obitelji i škole kao i funkcioniranje različitih sustava u procesu razvoja djeteta. Opisani su neki modeli suradnje obitelji i škole i utjecaja obitelji na funkcioniranje djeteta u školskom sustavu. Prikazan je pregled dosadašnjih istraživanja roditeljskih stavova i zadovoljstva školom, učeničke i učiteljske percepcije škole i čimbenika povezanih sa njihovim odnosima. Na kraju se razmatraju praktične implikacije te predlažu preporuke za daljnje djelovanje.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Andreja Brajša-Žganec (Andreja.Brajsa.Zganec@pilar.hr), 12. Stu. 2014. u 11:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4