crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 729332

Zbornik radova

Autori: Marušić, Iris; Matić, Jelena
Naslov: Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola
( Goal orientations, personality and self-concept of elementary school pupils )
Izvornik: Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem / Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 107-107 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8. 11. 2014
Ključne riječi: ciljne orijentacije; ličnost; akademsko samopoimanje
( goal orientations; personality; academic self-concept )
Sažetak:
Istraživanja sustavno upućuju na značaj osobina ličnosti u različitim aspektima akademskog funkcioniranja. Primjerice, meta-analiza Poropata (2009) ukazuje na ulogu ugodnosti, savjesnosti i otvorenosti u akademskom uspjehu. Ciljevi učenja također su se pokazali pozitivno povezani s ekstraverzijom, ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću prema iskustvu, dok je njihova povezanost s neuroticizmom negativna (Payne, Youngcourt i Beaubien, 2007). Ovim smo istraživanjem provjerile postoji li povezanost osobina ličnosti i akademskog samopoimanja sa ciljnim orijentacijama učenika i učenica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno na N = 624 učenika i učenica 8. razreda iz 36 škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Primijenjen je BFI upitnik za djecu (John i Srivastava, 1999), skale ciljne orijentacije na učenje i izvedbu iz Skale uzoraka adaptivnog učenja - PALS (Midgley i sur., 2000) te skala akademskog samopoimanja iz Self-Description Questionnaire – II (Marsh, 1990). Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da ove varijable objašnjavaju značajan postotak varijance i ciljne orijentacije na učenje i ciljne orijentacije na izvedbu. Dječaci imaju izraženiju orijentaciju na izvedbu od djevojčica, dok kod orijentacije na učenje nema rodnih razlika. Ciljna orijentacija na učenje statistički je značajno povezana s većom ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću te akademskim pojmom o sebi. S druge strane, ciljnu orijentaciju na izvedbu predviđa isključivo savjesnost, dok se druge osobine ličnosti i akademski pojam o sebi nisu pokazali relevantnima u predikciji. Ovi rezultati upućuju na to da je orijentacija na izvedbu u većoj mjeri regulirana eksternalnim zahtjevima i očekivanjima, dok je orijentacija na učenje više povezana s obilježjima samih učenika, poput osobina ličnosti i akademskog samopoimanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0938
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Iris Marusic (iris@idi.hr), 12. Stu. 2014. u 12:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4