Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola (CROSBI ID 617377)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marušić, Iris ; Matić, Jelena Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola // Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem / Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 107-107

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Matić, Jelena

hrvatski

Ciljne orijentacije, ličnost i akademsko samopoimanje učenika i učenica osnovnih škola

Istraživanja sustavno upućuju na značaj osobina ličnosti u različitim aspektima akademskog funkcioniranja. Primjerice, meta-analiza Poropata (2009) ukazuje na ulogu ugodnosti, savjesnosti i otvorenosti u akademskom uspjehu. Ciljevi učenja također su se pokazali pozitivno povezani s ekstraverzijom, ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću prema iskustvu, dok je njihova povezanost s neuroticizmom negativna (Payne, Youngcourt i Beaubien, 2007). Ovim smo istraživanjem provjerile postoji li povezanost osobina ličnosti i akademskog samopoimanja sa ciljnim orijentacijama učenika i učenica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno na N = 624 učenika i učenica 8. razreda iz 36 škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Primijenjen je BFI upitnik za djecu (John i Srivastava, 1999), skale ciljne orijentacije na učenje i izvedbu iz Skale uzoraka adaptivnog učenja - PALS (Midgley i sur., 2000) te skala akademskog samopoimanja iz Self-Description Questionnaire – II (Marsh, 1990). Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da ove varijable objašnjavaju značajan postotak varijance i ciljne orijentacije na učenje i ciljne orijentacije na izvedbu. Dječaci imaju izraženiju orijentaciju na izvedbu od djevojčica, dok kod orijentacije na učenje nema rodnih razlika. Ciljna orijentacija na učenje statistički je značajno povezana s većom ugodnošću, savjesnošću i otvorenošću te akademskim pojmom o sebi. S druge strane, ciljnu orijentaciju na izvedbu predviđa isključivo savjesnost, dok se druge osobine ličnosti i akademski pojam o sebi nisu pokazali relevantnima u predikciji. Ovi rezultati upućuju na to da je orijentacija na izvedbu u većoj mjeri regulirana eksternalnim zahtjevima i očekivanjima, dok je orijentacija na učenje više povezana s obilježjima samih učenika, poput osobina ličnosti i akademskog samopoimanja.

ciljne orijentacije; ličnost; akademsko samopoimanje

nije evidentirano

engleski

Goal orientations, personality and self-concept of elementary school pupils

nije evidentirano

goal orientations; personality; academic self-concept

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-107.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

Pavlin Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek V., Vlahović-Štetić, V.

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija