crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 729412

Zbornik radova

Autori: Jandrić, Danijela; Šuman, Marina
Naslov: Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu
( Relationship between teacher-efficacy and work stress )
Izvornik: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 263-263 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5. - 8. 11. 2014
Ključne riječi: učitelji; samoefikasnost; stres
( teachers; self-efficacy; stress )
Sažetak:
Učiteljska samoefikasnost, koja predstavlja procjenu vlastitih sposobnosti postizanja ishoda učenja i učeničkih zalaganja, se u dosadašnjim istraživanjima, pored drugih faktora, pokazala uzrokom doživljaja stresa u učiteljskom zvanju. Glavni cilj ovoga istraživanja bio je, na uzorku hrvatskih učitelja, provjeriti povezanost procjene samoefikasnosti učitelja, godina staža učitelja i njihovog doživljaja stresa. U istraživanju je sudjelovalo 140 učitelja razredne i predmetne nastave iz različitih sredina. Za potrebe istraživanja korištena je Skala učiteljske samoefikasnosti i Skala za mjerenje nastavničkog stresa. Pokazalo se da Skala učiteljske samoefikasnosti mjeri dva konstrukta: (1) vjerovanje o samoefikanosti i (2) vanjski lokus uzročnosti. Provedena je multipla regresijska analiza u kojoj su prediktori stresa predstavljali godine staža učitelja, vjerovanje o samoefikanosti i vanjski lokus uzročnosti. Dobiveni rezultati pokazuju da su vanjski lokus uzročnosti i godine staža, statistički značajni prediktori doživljaja stresa kod učitelja. Pri tome, što učitelji veću važnost za učenički uspjeh i ponašanje pripisuju vanjskim uzrocima, kao što je obiteljska pozadina i motivacija učenika, to više doživljavaju stres obavljajući svoj posao. Također, učitelji sa više godina staža doživljavaju nešto veću razinu stresa nego učitelji sa manje godina staža. Samoefikasnost se nije pokazala statistički značajnim prediktorom učiteljskog stresa. Rezultati se raspravljaju u okviru prethodnih nalaza u ovome području, kao i u okviru teorija stresa.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 729412.samoefikasnost_i_stres_kod_uitelja.pdf (tekst priložen 12. Stu. 2014. u 15:42 sati)
Upisao u CROSBI: Danijela Jandrić (danijela.jandric1@skole.hr:danijela.jandric1@os-zrinskihifrankopana-otocac.skole.hr), 12. Stu. 2014. u 15:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4