Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu (CROSBI ID 617397)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jandrić, Danijela ; Šuman, Marina
hrvatski
Povezanost učiteljske samoefikasnosti i stresa na poslu
Učiteljska samoefikasnost, koja predstavlja procjenu vlastitih sposobnosti postizanja ishoda učenja i učeničkih zalaganja, se u dosadašnjim istraživanjima, pored drugih faktora, pokazala uzrokom doživljaja stresa u učiteljskom zvanju. Glavni cilj ovoga istraživanja bio je, na uzorku hrvatskih učitelja, provjeriti povezanost procjene samoefikasnosti učitelja, godina staža učitelja i njihovog doživljaja stresa. U istraživanju je sudjelovalo 140 učitelja razredne i predmetne nastave iz različitih sredina. Za potrebe istraživanja korištena je Skala učiteljske samoefikasnosti i Skala za mjerenje nastavničkog stresa. Pokazalo se da Skala učiteljske samoefikasnosti mjeri dva konstrukta: (1) vjerovanje o samoefikanosti i (2) vanjski lokus uzročnosti. Provedena je multipla regresijska analiza u kojoj su prediktori stresa predstavljali godine staža učitelja, vjerovanje o samoefikanosti i vanjski lokus uzročnosti. Dobiveni rezultati pokazuju da su vanjski lokus uzročnosti i godine staža, statistički značajni prediktori doživljaja stresa kod učitelja. Pri tome, što učitelji veću važnost za učenički uspjeh i ponašanje pripisuju vanjskim uzrocima, kao što je obiteljska pozadina i motivacija učenika, to više doživljavaju stres obavljajući svoj posao. Također, učitelji sa više godina staža doživljavaju nešto veću razinu stresa nego učitelji sa manje godina staža. Samoefikasnost se nije pokazala statistički značajnim prediktorom učiteljskog stresa. Rezultati se raspravljaju u okviru prethodnih nalaza u ovome području, kao i u okviru teorija stresa.
učitelji; samoefikasnost; stres
nije evidentirano
engleski
Relationship between teacher-efficacy and work stress
nije evidentirano
teachers; self-efficacy; stress
nije evidentirano
Podaci o prilogu
263-263.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa sa međunarodnim sudjelovanjem, knjiga sažetaka
Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-4-9
Podaci o skupu
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
poster
05.11.2014-08.11.2014
Rovinj, Hrvatska