crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 729469

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Merkaš, Marina; Šakić Velić, Marija
Naslov: Roditeljstvo i djetetova socijalna kompetencija kao odrednice školskog postignuća i percepcije odnosa među učenicima u razredu
( Parenthood and the child's social competence as determinants of academic achievement and the perception of the relation among students in classroom )
Izvornik: Kako obrazovanju dodati boju? -uloga i izazovi za psihologe- / Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V. (ur.). - Rovinj : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 27-27 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.11.-8.11. 2014.
Ključne riječi: roditeljski nadzor; roditeljska uključenost u školu; socijalna kompetencija; školski uspjeh; odnosi među učenicima
( parental monitoring; parental involvement in school; social competence; academic achievement; relationships among students )
Sažetak:
Suvremena istraživanja bave se suradnjom obitelji i škole ispitujući povezanost različitih obiteljskih varijabli, roditeljske uključenosti u život djeteta, sa funkcioniranjem djeteta u školi odnosno s prilagodbom djeteta u školskom okruženju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos roditeljskog nadzora i uključenosti u školu te djetetove socijalne kompetencije sa školskim postignućem i percepcijom odnosa među učenicima u razredu. Za potrebe rada postavljen je teorijski model kojim se predviđa izravni i neizravni učinak roditeljskog ponašanja na djetetovo akademsko i socijalno funkcioniranje u školi. U istraživanju su sudjelovala 1024 učenika od 5. do 8. razreda iz 20 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj i jedan od njihovih roditelja ili skrbnika. Učenici su popunjavali skale kojima je ispitivana njihova percepcija odnosa među učenicima u njihovom razredu i samoprocjena socijalne kompetencije, a upitnikom su prikupljeni i podatci o prosjeku ocjena na završetku prethodnoga razreda. Roditelji su popunjavali skale za procjenu roditeljskog nadzora i uključenosti u školu te djetetove socijalne kompetencije. Rezultati testiranja postavljenog teorijskog modela kojim su predviđani izravni i neizravni, putem djelovanja na socijalnu kompetenciju djeteta, učinci roditeljskog nadzora i uključenosti u školu na djetetovo školsko postignuće i percepciju odnosa među učenicima u razredu pokazuju kako ponašanje roditelja ima i izravan i neizravan učinak na djetetovo akademsko i socijalno funkcioniranje u školi. Nedovoljan roditeljski nadzor djeluje negativno na djetetovo školsko postignuće i percepciju odnosa među učenicima, ali samo neizravno, kroz negativan učinak koji ima na socijalnu kompetenciju djeteta. Veća uključenost roditelja u školu ima i izravan i neizravan, putem učinka na socijalnu kompetenciju djeteta, pozitivan učinak na djetetovo školsko postignuće i percepciju odnosa među učenicima. Rezultati ukazuju na to da socijalna kompetencija djeteta značajno posreduje učinke roditeljskog ponašanja na akademsko i socijalno funkcioniranje djeteta u školi, a odnosi među ispitivanim konstruktima u modelu ostaju stabilni bez obzira na to je li izvor podataka o djetetovoj socijalnoj kompetenciji roditelj/skrbnik ili samo dijete. Dobiveni rezultati razmatraju se u kontekstu izravnih i neizravnih učinaka roditeljskog ponašanja na akademske i neakademske ishode u školskom okruženju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Andreja Brajša-Žganec (Andreja.Brajsa.Zganec@pilar.hr), 12. Stu. 2014. u 19:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4