Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Roditeljstvo i obrazovni kontekst (CROSBI ID 617406)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brajša-Žganec, Andreja Roditeljstvo i obrazovni kontekst // Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe - / Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V. (ur.). Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 25-26

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Roditeljstvo i obrazovni kontekst

U posljednjih desetak godina u svijetu je proveden veći broj istraživanja koja ukazuju na važnost stalne povezanosti i uključenosti roditelja u obrazovni kontekst. Funkcioniranje djeteta u školi velikim dijelom ovisi o roditeljskoj uključenosti u život djeteta i o ukupnom obiteljskom okruženju. Cilj simpozija je prikazati istraživanja provedena u Hrvatskoj koja ispituju povezanosti roditeljskih varijabli sa pokazateljima dječje akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe u obrazovnom kontekstu. Zanimaju nas mjere roditeljskih procjena uključenosti u život djeteta, mjere roditeljske kompetencije, podrške i kontrole, roditeljski nadzor te stavovi o agresiji s obzirom na dob i spol djeteta, socijalnu kompetenciju djeteta, oblik vršnjačkog nasilja te promjenu mjesta boravka tijekom studija. U simpoziju će se predstaviti rezultati nekoliko istraživanja u kojima je ispitivana uloga roditelja prvenstveno u obrazovnom kontekstu. U prvom radu cilj istraživanja je ispitati odnos roditeljskog nadzora i uključenosti u školu te djetetove socijalne kompetencije sa školskim postignućem i percepcijom odnosa među učenicima u razredu. Za potrebe rada postavljen je teorijski model kojim se predviđa izravni i neizravni učinak roditeljskog ponašanja na djetetovo akademsko i socijalno funkcioniranje u školi. U drugom radu ciljevi istraživanja su ispitati podudaranje između djece i roditelja/skrbnika u procjeni pojavljivanja vršnjačkog nasilja te provjeriti postoje li razlike u podudaranju procjena djece i roditelja/skrbnika u pojavnosti vršnjačkog nasilja ovisno o roditeljskim stilovima, uključenosti u školske obaveze, te stavovima o djetetovoj upotrebi agresije prilikom rješavanja problema. Oba izlaganja odnose se na procjene roditelja i djece iz osnovne škole. Autorice trećeg rada ispituju uključenost roditelja u obrazovanje mladića i djevojaka na početku srednje škole, te provjeravaju na koji je način ta uključenost povezana sa školskim uspjehom. Cilj četvrtog rada je provjeriti doprinos roditeljske uključenosti u objašnjenju različitih akademskih ishoda tijekom studiranja te ispitati razlikuje li se doživljaj roditeljske uključenosti kod studenata s obzirom na promjenu mjesta boravka. U posljednjem izlaganju roditeljstvo će se dovesti u vezu s učinkovitosti programa roditeljske kompetentnosti pa autorice petog rada žele utvrditi razlikuju li se učinci programa podrške roditeljstvu, promicanja vrijednosti poticajnog, podražavajućeg i nenasilnog roditeljstva majki i očeva djece u dobi od 1 do 4 godine s obzirom na spol i razinu obrazovanja roditelja. Radovi iz ovog simpozija ukazuju na relevantnost različitih aspekata roditeljstva za cjelokupno funkcioniranje djece i mladih u obrazovnom kontekstu. Osim samih autora, o važnosti roditeljske uključenosti u školski život djece i mladih, na temelju prikazanih rezultata, diskutantica Gordana Keresteš, razvojna psihologinja u području istraživanja roditeljstva, raspravit će roditeljsku uključenost u obrazovni kontekst i potrebe za njihovim unaprjeđenjem u predškolsko doba, za vrijeme osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja te studiranja u cilju bolje akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe djece i mladih. Budući da su istraživanja povezanosti roditeljstva sa obrazovnim kontekstom važna zbog znanstvenog interesa istraživača ali i implementacije rezultata istraživanja u praksi, Gordana Keresteš u svojoj raspravi istaknut će njihov doprinos akademskoj, emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi djece i mladih te kreiranju preventivnih i intervencijskih programa u obrazovnom kontekstu.

roditeljstvo; obrazovno kontekst; roditeljska uključenost; akademska; socijalna; emocionalna prilagodba djece i mladih

nije evidentirano

engleski

Parenthood and educational context

nije evidentirano

parenthood; educational context; parental involvement; academic; social; emotional adjustment of children and youth

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-26.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe -

Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V.

Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem

ostalo

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija