crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 729479

Zbornik radova

Autori: Hanzec, Ivana; Brajša-Žganec, Andreja; Kovačević, Mirela
Naslov: Roditeljska uključenost u obrazovanje djece na početku srednje škole: spolne razlike i povezanost sa školskim uspjehom
( Parental involvement in children's education at the beginning of secondary school: gender differences and correlation with academic achievement )
Izvornik: Kako obrazovanju dadati boju? - uloga i izazovi za psihologe - / Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V., Vlahović-Štetić, V. (ur.). - Rovinj : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 29-29 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.11.-8.11. 2014.
Ključne riječi: roditeljska uključenost; srednja škola; spolne razlike; školski uspjeh
( parental involvement; high school; gender differences; academic achievement )
Sažetak:
Velik dio istraživanja roditeljske uključenosti u obrazovanje njihove djece proveden je na razini osnovnih škola zbog pretpostavke da se uključenost roditelja na višim razinama obrazovanja smanjuje, djelomice zbog potrebe adolescenata za osamostaljivanjem, kao i percepcije roditelja da sve manje mogu pomoći djeci s povećanim zahtjevima srednje škole. Međutim, novija istraživanja ukazuju na važnost različitih oblika roditeljske uključenosti za školski uspjeh srednjoškolaca. Cilj ovog istraživanja bio je stoga ispitati uključenost roditelja u obrazovanje njihove djece na početku srednje škole, provjeriti ovisi li ona o spolu djeteta te na koji je način povezana sa školskim uspjehom na kraju prvog polugodišta. U istraživanju je sudjelovalo 410 učenika prvih razreda srednjih škola (200 mladića i 210 djevojaka) koji su u sklopu većeg istraživanja dali svoje procjene učestalosti osam različitih oblika roditeljske uključenosti u njihovo obrazovanje na skali od pet stupnjeva, kao i procjene svog školskog uspjeha na polugodištu (iz hrvatskog jezika i matematike te općeg uspjeha). Istraživanje je pokazalo da su neki oblici roditeljske uključenosti vrlo česti (npr. poticanje djece da budu uspješni u školi ili spremnost da im pomognu s problemima u školi), dok druge oblike učenici/e procjenjuju znatno rjeđima (npr. postavljanje ograničenja za služenje računalom i/ili izlaske dok ne izvrše svoje školske obveze). Od osam ispitanih oblika roditeljske uključenosti u obrazovanje, mladići značajno češćim procjenjuju njih četiri (roditelji ih češće potiču da budu uspješni, češće očekuju dobre ocjene, češće im postavljaju ograničenja te provjeravaju izvršenost školskih obveza), djevojke procjenjuju da njihovi roditelji značajno češće dolaze na informacije i roditeljske sastanke nego mladići, dok na ostalim varijablama nema značajnih spolnih razlika. Na osnovu ispitanih varijabli roditeljske uključenosti moguće je značajno predviđati školski uspjeh samo kod mladića (od 11 do 14% varijabiliteta), pri čemu se značajnost prediktora razlikuje ovisno o pokazatelju uspjeha. Rezultati su razmatrani u smjeru važnosti roditeljske uključenosti u obrazovanje mladića i djevojaka i u srednjoj školi.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Andreja Brajša-Žganec (Andreja.Brajsa.Zganec@pilar.hr), 12. Stu. 2014. u 20:10 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4