crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 730236

Zbornik radova

Autori: Ricijaš, Neven
Naslov: Prevencija kockanja i klađenja kod mladih – sinteza znanosti, teorije i prakse
( Prevention of gambling and sports betting among youth - synthesis of science, theory and practice )
Izvornik: Zbornik radova 2. brodskog simpozija o alkoholizmu i kockanju
Skup: 2. brodski simpozij o alkoholizmu i kockanju
Mjesto i datum: Slavonski Brod, Hrvatska, 14.-15.11.2014.
Ključne riječi: kockanje; klađenje; prevencija; mladi; rizična ponašanja
( gambling; betting; prevention; youth; risk behaviour )
Sažetak:
Od 2010. godine na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu provodi se znanstveno-istraživački projekt pod nazivom „Kockanje mladih u Hrvatskoj“. U okviru projekta proveden je značajan broj znanstveno-istraživačkih i stručnih aktivnosti, a prevalencijska studija provedena je s N=2.702 srednjoškolaca u sedam hrvatski gradova (Zagreb, Split, Rijeka, Osijek, Koprivnica, Slavonski Brod i Vinkovci). Ova studija je, uz učestalost kockanja i klađenja utvrdila i zastupljenost štetnih psihosocijalnih posljedica, kao i korelate koji doprinose njihovom razvoju. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu sveobuhvatnog, multidisciplinarnog i međuresornog pristupa ovom fenomenu, kao i potrebu za kreiranjem širokog spektra intervencija s ciljem prevencije i tretmana ovog rizičnog ponašanja. Kao odgovor na jedan segment potreba, u okviru projekta osmišljen je i kreiran preventivni program kockanja mladih pod nazivom „Tko zapravo pobjeđuje?“. Radi se o programu univerzalne prevencije kockanja mladih, što znači da je svojim sadržajem i načinom implementacije namijenjen općoj populaciji adolescenata u dobi od 14-16 godina, dakle mladima koji se angažiraju u aktivnostima povezanim s kockanjem, ali još nisu razvili probleme povezane s kockanjem do mjere da bi im bile potrebne intenzivnije intervencije, odnosno tretman. Program je vremenski usklađen s potrebama korisnika na način da je usmjeren na rizične čimbenike prije nego se problem pojavi, ali i na način da sadržajem obuhvaća rizične i zaštitne čimbenike koji su relevantni u odnosu na razvojno razdoblje adolescencije u kojem se korisnici programa nalaze. Program je osmišljen i implementiran tako da se temelji na znanstveno dokazanim i međunarodno priznatim principima uspješnih preventivnih programa kockanja mladih. Karakteriziraju ga sljedeća obilježja: (1) sveobuhvatnost u pristupu, (2) utemeljenost na teoriji i empirijskim rezultatima istraživanja, (3) korištenje raznolikih metoda učenja, (4) dostatno trajanje, (5) promicanje pozitivnih odnosa, (6) razvojna usklađenost s korisnicima, (7) socijalno-kulturalna prikladnost, (8) educirani provoditelji programa, te (9) evaluacija učinka i procesa. U pilot verziji preventivni program kockanja mladih „Tko zapravo pobjeđuje?“ sastoji se od 6 tematskih cjelina koje se provode unutar 90 minuta (2 školska sata), dok je nakon prve primjene modificiran u 8 radionica u trajanju od 45 minuta (1 školski sat). Opći cilj programa je prevencija kockanja i klađenja maloljetnika, te razvoj ispravnog odnosa prema igrama na sreću, kao i osobno odgovornog ponašanja u ovom području. Program kombinira razvijanje specifičnih znanja, sa specifičnim vještinama važnim za razvoj otpornosti prema razvoju štetnih psihosocijalnih posljedica kockanja. U izlaganju će biti prikazana znanstveno i teorijsko utemeljenje programa, kao i rezultati prve evaluacije učinka koji su pokazali da je program ostvario svoje temeljne ciljeve. Također je pozitivno da evaluacija pokazuje i da su primarni korisnici (srednjoškolci) zadovoljni programom i vide korist od sudjelovanja, te bi većina njih ovaj program preporučila i svojim prijateljima. Isto vrijedi i za roditelje i njihovo zadovoljstvo predavanjem i predavačem. Procjene subjektivne koristi još su veće od samog zadovoljstva programom, što je dodatni pokazatelj da je program postigao sve postavljene ciljeve.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Socijalne djelatnosti
Upisao u CROSBI: Neven Ricijaš (neven.ricijas@erf.hr), 15. Stu. 2014. u 20:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4