Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja (CROSBI ID 618823)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja // e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D. (ur.). Osijek: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2014. str. 33-34

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana

hrvatski

Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja

Nasilje u odgojno-obrazovnom sustavu ne mora izvirati iz vršnjačkih, već i iz odnosa učenika s odgojno-obrazovnim djelatnicima. Učitelji koji su agresivni, grubi, hladni, koji galame, vrijeđaju, ismijavaju, diskriminiraju i favoriziraju, podcjenjuju, isključuju, tračaju, utjeruju strah itd., zapravo pokazuju nasilno odnosno zlostavljačko ponašanje usmjereno protiv trenutne i dugoročne dobrobiti učenika. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost takvog ponašanja u opisima definirajućih obilježja kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja, u odnosu na njihovu suprotnost, tj. obilježja neuspješnih i nekvalitetnih učitelja. Sudionici su bili polaznici pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe nastavnika u Osijeku, Slavonskom Brodu i Koprivnici (N = 119), te studenti 3. godine Učiteljskoga studija u Slavonskom Brodu (N = 41). Sudionici su se prisjetili tri kvalitetna, uspješna odnosno po osobnom sudu idealna učitelja/ice koje su imali tijekom dosadašnjeg obrazovanja, te su u obrazac upisali obilježja koja te učitelje najbolje opisuju. Isto su učinili za tri neuspješna i nekvalitetna učitelja. Prikupljeno je 145 pozitivnih obilježja (pridjeva), s ukupnom frekvencijom od 1120 navoda, te 174 negativnih obilježja, s ukupnom frekvencijom od 770 navoda. Konsenzusna tematska područja obilježja učitelja (inteligencija i kreativnost, karakter i moralnost, emocionalna kompetentnost, metodička kompetentnost) i faktorski razvrstani hrvatski bipolarni markeri petofaktorskog modela ličnosti, poslužili su kao dva okvira pri obradi podataka. Znakovit je potpuni izostanak nasilnih ili zlostavljačkih obilježja u opisima idealnih učitelja, te njihova prisutnost u nekvalitetnih i neuspješnih učitelja. Dobiveni su nalazi interpretirani u skladu s profesionalnim zahtjevima i sukladnosti konstelacije ličnosti odgojno-obrazovnih djelatnika (ugodna i otvorena, metodički i emocionalno kompetentna, moralna osoba) s metodičkom uspješnosti i optimalnim postizanjem odgojno-obrazovnih ciljeva, te zaštitom učenika.

idealni učitelji; nasilje u školi; metodička uspješnost

nije evidentirano

engleski

/

nije evidentirano

/

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-34.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija

Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D.

Osijek: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku

978-953-314-075-9

Podaci o skupu

V. znanstveno - stručni skup posvećen pitanjima nasilja "e-nasilje - izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija

predavanje

01.01.2014-01.01.2014

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija