Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja (CROSBI ID 618823)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana
hrvatski
Izostanak nasilnih i zlostavljačkih definirajućih obilježja u opisima kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja
Nasilje u odgojno-obrazovnom sustavu ne mora izvirati iz vršnjačkih, već i iz odnosa učenika s odgojno-obrazovnim djelatnicima. Učitelji koji su agresivni, grubi, hladni, koji galame, vrijeđaju, ismijavaju, diskriminiraju i favoriziraju, podcjenjuju, isključuju, tračaju, utjeruju strah itd., zapravo pokazuju nasilno odnosno zlostavljačko ponašanje usmjereno protiv trenutne i dugoročne dobrobiti učenika. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost takvog ponašanja u opisima definirajućih obilježja kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja, u odnosu na njihovu suprotnost, tj. obilježja neuspješnih i nekvalitetnih učitelja. Sudionici su bili polaznici pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe nastavnika u Osijeku, Slavonskom Brodu i Koprivnici (N = 119), te studenti 3. godine Učiteljskoga studija u Slavonskom Brodu (N = 41). Sudionici su se prisjetili tri kvalitetna, uspješna odnosno po osobnom sudu idealna učitelja/ice koje su imali tijekom dosadašnjeg obrazovanja, te su u obrazac upisali obilježja koja te učitelje najbolje opisuju. Isto su učinili za tri neuspješna i nekvalitetna učitelja. Prikupljeno je 145 pozitivnih obilježja (pridjeva), s ukupnom frekvencijom od 1120 navoda, te 174 negativnih obilježja, s ukupnom frekvencijom od 770 navoda. Konsenzusna tematska područja obilježja učitelja (inteligencija i kreativnost, karakter i moralnost, emocionalna kompetentnost, metodička kompetentnost) i faktorski razvrstani hrvatski bipolarni markeri petofaktorskog modela ličnosti, poslužili su kao dva okvira pri obradi podataka. Znakovit je potpuni izostanak nasilnih ili zlostavljačkih obilježja u opisima idealnih učitelja, te njihova prisutnost u nekvalitetnih i neuspješnih učitelja. Dobiveni su nalazi interpretirani u skladu s profesionalnim zahtjevima i sukladnosti konstelacije ličnosti odgojno-obrazovnih djelatnika (ugodna i otvorena, metodički i emocionalno kompetentna, moralna osoba) s metodičkom uspješnosti i optimalnim postizanjem odgojno-obrazovnih ciljeva, te zaštitom učenika.
idealni učitelji; nasilje u školi; metodička uspješnost
nije evidentirano
engleski
/
nije evidentirano
/
nije evidentirano
Podaci o prilogu
33-34.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
e-nasilje - Izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija
Babić Čikeš, A. ; Krupić, D. ; Šincek, D.
Osijek: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Osijeku
978-953-314-075-9
Podaci o skupu
V. znanstveno - stručni skup posvećen pitanjima nasilja "e-nasilje - izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija
predavanje
01.01.2014-01.01.2014
Osijek, Hrvatska