U posljednjih desetak godina sustavno se radi na osvješćivanju problema vršnjačkog nasilja te uvođenju različitih programa prevencije u svrhu smanjenja istog. Međutim, malobrojne su evaluacije uspješnosti takvih programa. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati koji se preventivni programi usmjereni na smanjenje vršnjačkog nasilja provode u osnovnim školama na području Osječko-baranjske županije te kakva im je uspješnost. U istraživanju smo koristili online anketu kreiranu posebno u ovu svrhu. Istraživanje smo proveli sa stručnim suradnicima (pedagozi i psiholozi) zaposlenim u 67 osnovnih škola na području Osječko-baranjske županije. Rezultati istraživanja su pokazali da većina škola (91%) u ovoj županiji provodi neki od programa prevencije vršnjačkog nasilja. Rezultati pokazuju i to da škole u kojima se preventivni program provodi više godina uzastopno procjenjuju da u njihovim školama dolazi do većeg smanjenja nasilja. Prema dobivenim podacima među školama ne postoji statistički značajna razlika u procjeni uspješnosti (smanjenju nasilja) obzirom na duljinu trajanja programa. Također, škole u kojima je veći broj različitih skupina sudionika bio uključen u provedbu ne procjenjuju veći uspjeh preventivnog programa u odnosu na škole s manjim brojem različitih skupina sudionika. |