crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 738480

Časopis

Autori: Zrinščak, Iva; Šimleša, Sanja; Kuterovac Jagodić, Gordana
Naslov: INDIVIDUALNI I OBITELJSKI ČIMBENICI RAZUMIJEVANJA TEORIJE UMA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
( INDIVIDUAL AND FAMILY FACTORS OF THEORY OF MIND UNDERSTANDING AMONG PRESCHOOL CHILDREN )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 2 (2014); 43-60
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: teorija uma; prepoznavanje emocija; inteligencija; obiteljsko okruženje
( theory of mind; emotion recognition; intelligence; family background )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. U istraživanju je sudjelovalo 150 djece (75 djevojčica, 75 dječaka), u dobi od 48 do 68 mjeseci. Razumijevanje teorije uma je ispitano podljestvicom Teorije uma NEPSY-II baterije testova, prepoznavanje emocija podljestvicom Prepoznavanja emocija NEPSY-II baterije testova, a kognitivni status Testom rezoniranja matrica. Rezultati ANOVA-e 3 (dob) x 2 (spol) su pokazali da su najstarija djeca (62-68 mjeseci) značajno uspješnija u razumijevanju teorije uma u odnosu na srednju (55-61 mjesec) i najmlađu dobnu skupinu (48-54 mjeseca), dok spolne razlike nisu utvrđene. Utvrđene su dobne razlike između sve tri skupine u uspješnosti prepoznavanja emocija (starija djeca ujedno i bolje razumiju emocije) i spolne razlike u korist djevojčica. Hijerarhijskom regresijskom analizom ispitan je doprinos individualnih faktora djeteta (kognitivni status i prepoznavanje emocija) te obiteljskih faktora (stupanj obrazovanja roditelja) u objašnjenju varijance rezultata na podljestvici Teorije uma. Za razumijevanje teorije uma prediktivni su kognitivni status (mjera neverbalne inteligencije), prepoznavanje emocija i obrazovanje roditelja. Djeca koja postižu više rezultate na testu neverbalne inteligencije i testu prepoznavanja emocija te djeca roditelja s višim stupnjem obrazovanja pokazuju bolje razumijevanje teorije uma.
Projekt / tema: 013-1081870-2627
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: INDIVIDUALNI I OBITELJSKI ČIMBENICI RAZUMIJEVANJA TEORIJE UMA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
Upisao u CROSBI: Sanja Šimleša (sanja.simlesa@erf.hr), 6. Pro. 2014. u 18:30 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4