crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 738487

Časopis

Autori: Popčević, Klara; Ivšac Pavliša, Jasmina; Šimleša, Sanja
Naslov: ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE
( OUTCOMES OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISODERS AFTER DEVELOPMENTAL ASESSMENT )
Izvornik: Klinička psihologija (1847-3172) 8 (2014); 1-14
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: poremećaji iz autističnog spektra; dijagnostika; stručna podrška; predškolsko uključivanje
( Autism Spectrum Disorders; diagnostic procedures; professional support; preschool integration )
Sažetak:
Svako dijete s poremećajima iz autističnog spektra (PAS) jedinstveno je po svojim jezičnim i sociokognitivnim sposobnostima, stupnju poteškoća te podršci koju dobiva iz okoline. Uslijed toga svako dijete prolazi različite putove terapeutskog i predškolskog uključivanja te postiže različit napredak. Budući da u Republici Hrvatskoj ne postoje sustavni podaci o ovoj populaciji nakon postupka procjene niti postoji uvid u čimbenike koji su povezani s njihovim uključivanjem u predškolski sustav, cilj je ovog rada pružiti uvid u funkcioniranje dijagnostičkog, terapeutskog i odgojno-obrazovnog sustava te položaj djece s PAS unutar njega. Kako bi se dobili ovi podaci, proveden je upitnik s roditeljima 40 djece atipičnog komunikacijskog razvoja. Kvalitativnom i kvantitativnom analizom roditeljskih odgovora ispitala se povezanost dobi roditeljskog prepoznavanja poteškoća s početkom dobivanja stručne podrške, povezanost dijagnoze djeteta s pojedinim oblikom uključivanja, povezanost roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja te povezanost broja stručnih suradnika u vrtiću s upisom djece s PAS u vrtić. Funkcioniranje djece s PAS uvelike je određeno njihovim kognitivnim i jezičnim sposobnostima te je stoga ispitana povezanost mentalne i jezične dobi sudionika. Rezultati pokazuju važnost ranog prepoznavanja teškoća budući da postoji povezanost dobi u kojoj se prepoznaju teškoće s početkom dobivanja stručne podrške. Nije pronađena povezanost između dijagnoze djeteta i roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja. Uvidom u roditeljske odgovore uočava se da je jedan od najbitnijih čimbenika educiranost i pozitivan stav odgojiteljica, a manje utjecaja imaju stupanj poteškoća djeteta i sam oblik uključivanja. Roditelji ukazuju na brojne probleme u sustavu kao što je na primjer nedovoljna pripremljenost predškolskog sustava za uključivanje djece s PAS.
Projekt / tema: 013-1081870-2627
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE
Upisao u CROSBI: Sanja Šimleša (sanja.simlesa@erf.hr), 6. Pro. 2014. u 18:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4