Autori: Martinec, Renata; Prstačić, Miroslav; Nikolić, Branko
Naslov: Multivarijatna analiza kontroliranih varijabli u kliničkoj procjeni slike tijela
( Multivariate Analysis of Control Variables in Clinical Assessment of Body Image )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 45 (2008), 2; 11-28
Ključne riječi: slika tijela; interdisciplinarnost; komparativna analiza; znanstvena i klinička istraživanja
( body image; interdisciplinarity; comparative analysis; scientific and clinical research studies )
Pojam slike tijela kao klinički entitet je iznimno kompleksan. Ova tema je predmet brojnih suvremenih znanstvenih i kliničkih istraživanja kojima se bave autori iz raznih disciplina u području biomedicinskih, humanističkih i drugih znanosti, dakle i u području rehabilitacijskih znanosti. U tim istraživanjima, autori koriste razne teorijske i interteorijske pristupe u proučavanju čimbenika koji utječu na razvoj doživljaja slike tijela u osobe. U tom okviru i u ovom radu, prikazana je sustavna analiza znanstvenih radova objavljenih u 15 relevantnih znanstvenih časopisa u svijetu. Obuhvaćen je uzorak od 158 znanstvenih radova koji su u postupku istraživanja razvrstani u 3 poduzorka: a) opće odrednice u dijagnostici, terapiji i evaluaciji doživljaja slike tijela ; b) doživljaj slike tijela u oboljelih od raka dojke ; i c) analiza ključnih riječi s posebnim osvrtom na pojmove rak dojke i slika tijela. Analiza izvornih podataka za kontrolirane varijable provedena je uz primjenu robusne kanoničke analize. Normalnost distribucija frekvencija testirana je Kolmogorov-Smirnov testom. Kod svih kvalitativnih varijabli izračunati su osnovni statistički parametri. Dobiveni rezultati ukazuju na širok raspon problemskih područja na koja je bio usmjeren interes autora, kao i na razne koncepte istraživanja koje su pritom koristili. Na osnovi dobivenih rezultata, konstatirana je potreba razvijanja novih sustavnih multidimenzionalnih i interdisciplinarnih pristupa u dijagnostičkim, terapijskim, edukacijskim i rehabilitacijskim postupcima. Prikazani rezultati proizašli su iz znanstvenog projekta "Komplementarne suportivne terapije i razvoj životnih potencijala“ provođenog uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske.
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus