Evaluacija nekih aspekata doživljaja sebe nakon mastektomije (CROSBI ID 213762)

Martinec, Renata Evaluacija nekih aspekata doživljaja sebe nakon mastektomije // Defektologija (Zagreb), 31 (1996), 1-2; 35-45

Martinec, Renata

Evaluacija nekih aspekata doživljaja sebe nakon mastektomije

S namjerom boljeg razumijevanja dinamike različitih determinanti doživljaja sebe u uvjetima psihofiziološke neravnoteže primijenjen je program kreativne terapije na uzorku od l3 pacijentica kojima je zbog maligne neoplazme amputirana dojka u Klinici za tumore u Zagrebu.Terapijski program je putem sinteze različitih medija (glazbe, boje, slike i pokreta) uključivao predstavljanje onih objektnih relacija koje sadrže simboliku ženskog principa i ulaze u prostor sukoba izmedu postojedih sustava vrijednosti i novih kriterija njihove modifikacije. U funkciji procjene korporalnih i psiholoških odrednica kao regulatornih mehanizama doživljaja sebe, definirane su varijable koje su se odnosile na ispitivanje kvalitete doživljaja sebe i estetičke dimenzije, EMG-potencijala facijalne mišićne aktivnosti, doživljaja slike tijela i psihičkog statusa.Rezultati dobiveni ispitivanjem subjektivnih i objektivnih razina procjene bihevioralnih i egzistencijalnih determinanti, pokazuju da je primijenjeni program kreativne terapije utjecao na psihofiziološku usklađenost koja se, kao korelat jedinstvenog misaono-afektivnog koncepta u procesu kreativnog suoćavanja sa bolešću i vlastitim višestruko-kategorijalnim vrijednosnim sustavom, odrazila na kontinuumu dobrog (samopercipiranog i samoprocijenjenog) doživljaja sebe.

kreativna terapija; doživljaj sebe; biofeedback; psihofiziologija

Evaluation of Some Aspects of Self-assessments After Mastectomy

creative therapy; self-experience; biofeedback; psychophysiology