Pregled bibliografske jedinice broj: 740076

Autori: Sušanj, Zoran; Jakopec, Ana
Naslov: Kako percepcija organizacijske pravednosti rukovoditelja moderira zajedničke stavove članova njegova tima?
( How does the supervisors perception of organizational justice moderate collective attitudes of his team? )
Izvornik: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem "Kako obrazovanju dodati boju?" / Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V i Vlahović-Štetić, V. (ur.). -
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem "Kako obrazovanju dodati boju?"
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5.-8. studenoga 2014.
Ključne riječi: organizacijska pravednost; klima pravednosti rukovoditelja; povjerenje u rukovodstvo; odgovorno organizacijsko ponašanje; trickle-down efekt
( organizational justice; supervisory justice climate; trust in leadership; OCB; trickle down effect )
Obzirom na sve veći značaj timova za uspješno funkcioniranje organizacije, usmjeravanje istraživača na zajednička, grupna iskustva, stavove i ponašanja zaposlenika nije samo teorijski zanimljivo, već i pravodobno i relevantno za suvremenu poslovnu praksu. Istraživanja pokazuju da različiti konstrukti na grupnoj razini analize često bolje predviđaju brojne organizaciji relevantne ishode u odnosu na iste konstrukte mjerene na razini pojedinca. Tako i klima pravednosti, odnosno zajednička spoznaja radne grupe o tome kako je grupa tretirana u cjelini, ima izraženije učinke na različite stavove i ponašanja zaposlenih u odnosu na njihove individualne percepcije pravednosti u organizaciji. Stupanj u kojem članovi radne grupe smatraju svog neposrednog rukovoditelja pravednim u velikoj mjeri određuje njihovo zajedničko povjerenje u rukovodstvo. Ono pak za posljedicu ima spremnost članova grupe da se organizacijski odgovorno ponašaju upravo prema svom neposrednom rukovoditelju. No, ima li percepcija organizacijske pravednosti samog rukovoditelja veze s navedenim međuodnosom pravednosti, povjerenja i ponašanja njegovih zaposlenih? U ovom je radu na uzorku od ukupno 309 zaposlenika iz 88 radnih grupa različitih djelatnosti multigrupnom analizom puta provjeren moderacijski efekt rukovoditeljeve percepcije organizacijske pravednosti na medijacijski efekt povjerenja u rukovodstvo u međuodnosu klime pravednosti i odgovornog organizacijskog ponašanja zaposlenih usmjerenog na rukovoditelja. Rezultati potvrđuju tzv. trickle-down efekt: članovi onih grupa čiji rukovoditelji doživljavaju organizaciju pravednom u značajno su većoj mjeri spremni odgovorno se organizacijski ponašati prema svom neposredno nadređenom. Preciznije, klima pravednosti rukovoditelja će, putem povjerenja u rukovodstvo, u značajno većoj mjeri predviđati spremnost na poželjno organizacijsko ponašanje zaposlenih prema rukovoditelju ako on sam organizaciju smatra pravednom. Ovi nalazi potvrđuju važnost organizacijskog konteksta u razumijevanju, a onda i mijenjanju stavova i ponašanja zaposlenih te dodatno ukazuju na potrebu pravednog tretmana zaposlenika na svim hijerarhijskim razinama.
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Kategorija: Ostalo
Upisao u CROSBI: Ana Jakopec (ajakopec@ffri.hr), 11. Pro. 2014. u 12:46 sati