( Relationship conflicts and team performance: the role of interactional justice )
Izvornik: V. znanstveno – stručni skup posvećen pitanjima nasilja "e-nasilje - izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija
Skup: V. znanstveno – stručni skup posvećen pitanjima nasilja "e-nasilje - izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 26.-29.studenoga 2014
Ključne riječi: konflikti u odnosima; uspješnost radne grupe; klima interakcijske pravednosti grupe; interakcijska pravednost rukovoditelja; trickle-down efekt
( relationship conflicts; team performance; peer interactional justice climate; supervisory interactional justice; trickle-down effect )
Konflikti se u odnosima odnose na percepciju međusobnog neslaganja te uključuju napetost, nemir i neprijateljstvo među članovima grupe. Oni često dovode do neuspješne komunikacije i loših odnosa, smanjenja zadovoljstva poslom, odanosti organizaciji i uspješnosti u obavljanju zadataka, a u konačnici i do sagorijevanja na poslu. Kao razlog se tomu u istraživanjima najčešće navodi gubitak povjerenja, dok su drugi medijatori rijetko uzimani u obzir. Upravo se stoga u ovom radu provjerava medijacijska uloga klime interakcijske pravednosti radne grupe u međuodnosu konflikata u odnosima i uspješnosti grupe. Dodatno, provjerava se i moderacijski učinak interakcijske pravednosti nadređenog procijenjene od strane rukovoditelja radnih grupa. Podaci su prikupljeni na većem uzorku radnih grupa različitih djelatnosti te njihovih rukovoditelja. Rezultati analize puta potvrđuju da konflikti u odnosima negativno djeluju na uspješnost radne grupe jer članovi radne grupe takve konflikte doživljavaju interakcijski nepravednim. Ipak, rezultati multigrupne analize ukazuju na moderiranu medijaciju, što upućuje na zaključak da to nije uvijek slučaj. Naime, kada rukovoditelj radne grupe svog nadređenog procjenjuje interakcijski nepravednim, konflikti u odnosima članova grupe će, preko klime interakcijske pravednosti grupe, negativno djelovati na njenu uspješnost. Suprotno tome, kada rukovoditelj radne grupe interakcijski tretman vlastitog nadređenog procjenjuje pravednim, konflikti neće imati učinka na uspješnost grupe. Ovi nalazi potvrđuju tzv. trickle-down efekt i upućuju na važnost pravednog interakcijskog tretmana zaposlenika na svim razinama organizacije.
Kategorija: Ostalo
Upisao u CROSBI: Ana Jakopec (ajakopec@ffri.hr), 11. Pro. 2014. u 13:01 sati