Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Animalna deteritorijalizacija: točka susretišta glumačke umjetnosti i umjetnosti performansa (CROSBI ID 619969)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Marjanić, Suzana Animalna deteritorijalizacija: točka susretišta glumačke umjetnosti i umjetnosti performansa // Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt, knjižica sažetaka / Bregović, Monika i Cettl, Franciska (ur.). Zagreb: Galerija S, Zagreb, 2014. str. ---

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Animalna deteritorijalizacija: točka susretišta glumačke umjetnosti i umjetnosti performansa

Ili o točki susretišta glume i umjetnosti performansa. Kao prvi primjer u okviru životinja-anomalija Deleuze i Guattari u desetom poglavlju Postajanje-intenzivnim/om, postajanje-životinjom, postajanje-neopažljivim/om knjige Tisuću platoa navode film Willard Daniela Manna, nastalom prema posljednjem romanu Stephena Gilberta – Ratman's Notebooks. Dakle, promatram točku susretišta glume i umjetnosti performansa za razliku od interpretacija koje rade na razlikovnim odrednicama, i pritom ponekad ulaze u niveliranje jednoga od članova sustava. Tako npr. Valentina Valentini postavlja pitanje: "Koja demarkacijska linija dijeli glumca od performera, tumačenje od izvođenja?", kojim nudi sasvim jasnu i odlično postavljenu demarkaciju između glumca kao tumača, interpretatora (uloge, lika) i performera kao izvođača (sebe) – ni osoba ni lik "ja sam ja na sceni". Nadalje, Valentini povezuje rad performera s Brechtovim V-efektom: performer "nalazi temelj i izvor u oneobičenom glumcu epskog teatra, prije svega zato što se ne transformira potpuno u lik koji predstavlja" te upućuje na predavanje Jerzyja Grotowskog Kazalište i povijest, gdje je performera atribuirao kao čovjeka od akcije, stanje biti performer kao stanje bivanja, tragom čega Valentina Valentini predstavu određuje kao degenerirani ritual, a performansu pridaje ritualnu vrijednost (usp. Frakcija: magazin za izvedbene umjetnosti 20/21, 2001).

umjetnost performansa; gluma; Deleuze; Guattari

nije evidentirano

engleski

Animal deterritorialization: the point of an encounter of acting and performance art

nije evidentirano

performance art; acting; Deleuze; Guattari

nije evidentirano

Podaci o prilogu

---.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt, knjižica sažetaka

Bregović, Monika i Cettl, Franciska

Zagreb: Galerija S, Zagreb

Podaci o skupu

Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt

pozvano predavanje

14.03.2014-16.03.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Etnologija i antropologija