crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 743049

Zbornik radova

Autori: Sorić, Izabela; Burić, Irena
Naslov: Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća
( Anxiety and helplessness in test situations - contribution of students' goal orientations, volitional strategies and academic achievement )
Izvornik: Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna, (ur.). - Zagreb : Željeznička tiskara Zagreb , 2014. 38-38 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5-8.11.2014.
Ključne riječi: učeničke ciljne orijentacije; voljne strategije; školsko postignuće; anksioznost; bespomoćnost
( students' goal orientations; volitional strategies; academic achievement; anxiety; helplessness )
Sažetak:
S obzirom na potencijalno štetan utjecaj neugodnih učeničkih emocija na učenje, motivaciju, postignuće, ali i subjektivnu dobrobit i zdravlje učenika, uz relativnu neistraženost njihovih specifičnih antecedenata, cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinose učeničkih ciljnih orijentacija (ciljne orijentacije na učenje, ciljne orijentacije na izvedbu, ciljne orijentacije na izbjegavanje truda), korištenja voljnih strategija prilikom učenja (strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, korištenje negativno utemeljenih poticaja), te prethodnog školskog postignuća doživljavanju emocija anksioznosti i bespomoćnosti u ispitnim situacijama iz matematike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku gimnazijskih učenika (N=365) prosječne dobi od 16 godina, koji su ispunili upitnik za vrijeme redovne nastave. Provedbom hijerarhijskih regresijskih analiza općenito je utvrđeno da se emocije anksioznosti i bespomoćnosti doživljene u tipičnim ispitnim situacijama iz matematike, mogu u znatnoj mjeri objasniti učeničkim ciljnim orijentacijama, korištenjem strategija voljne kontrole prilikom učenja i razinama ranijih postignuća iz matematike. Preciznije, veća usmjerenost na izvedbu u školi te korištenje negativno utemeljenih poticaja kod učenika kako bi regulirali vlastite emocije i motivaciju prilikom učenja matematike, doprinose intenzivnijem doživljavanju ispitne anksioznosti. Većem intenzitetu doživljene bespomoćnosti u ispitnim situacijama doprinose slabija usmjerenost na učenje, rjeđe korištenje strategija jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja te lošije postignuće u matematici, ali i istovremeno intenzivnija upotreba negativno utemeljenih poticaju u svrhu samoregulacije motivacije i emocija doživljenih za vrijeme učenja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Izabela Sorić (isoric@unizd.hr), 19. Pro. 2014. u 12:04 sati
Napomene:
Rad je izložen u sklopu simpozija "Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja" (voditeljica: Burić, Irena)



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4