crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 743058

Zbornik radova

Autori: Burić, Irena; Sorić, Izabela
Naslov: Posredujuća uloga kognitivnih procjena u povezanosti socijalne okoline učenika i ugodnih ispitnih emocija
( Mediating role of cognitive appraisals in correlation between students' social environment and pleasant test emotions )
Izvornik: Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). - Zagreb : Željeznička tiskara Zagreb , 2014. 39-39 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5-8.11.2014.
Ključne riječi: nastavnička podrška i izazov; roditeljski stavovi prema učenju i postignuću; kognitivne procjene; ugodne ispitne emocije
( teachers' support and challenge; parental attitudes towards learning and achievement; cognitive appraisals; pleasant test emotions )
Sažetak:
U posljednjih nekoliko godina, istraživači počinju posvećivati sve više pažnje analiziranju učeničkih emocija različitih od ispitne anksioznosti, njihovim izvorima i razvoju, te funkcionalnoj važnosti za učenje, postignuće, ličnost i zdravlje. U tom kontekstu, naročito zanimljiv predmet istraživanja su ugodne emocije koje učenici mogu doživjeti u stresnim situacijama kao što su ispiti iz matematike, kao i čimbenici koji ih oblikuju. Prema teoriji kontrole i vrijednosti, različiti aspekti poučavanja i faktori iz učenikove socijalne okoline utječu na vrstu i intenzitet učeničkih emocija posredno, oblikujući učeničke kognitivne procjene kontrolabilnosti i vrednovanja učenja, pohađanja nastave i polaganja ispita. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati pretpostavljenu posredujuću ulogu kognitivnih procjena kontrole (nad ispitnim situacijama iz matematike) i vrijednosti (učenja tog predmeta) u odnosu između varijabli nastavničke podrške i izazova te roditeljskih stavova prema učenju i postignuću u matematici, i ugodnih ispitnih emocija radosti, nade, ponosa i olakšanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 365 gimnazijskih učenika prosječne dobi od 16 godina za vrijeme redovne nastave. Dobiveni rezultati općenito potvrđuju pretpostavljene odnose. Učeničke kognitivne procjene kontrole i vrijednosti u potpunosti posreduju odnos između varijabli socijalne okoline i ispitnih emocija. Drugim riječima, veća percipirana nastavnička podrška i izazov u razrednim interakcijama, te pozitivniji percipirani roditeljski stavovi prema učenju i postignuću, doprinose većem stupnju kontrole nad ispitnom situacijom iz matematike i pozitivnijem vrednovanju učenja tog predmeta. S druge strane, veći stupanj procijenjene kontrole i vrijednosti doprinosi većem intenzitetu doživljenih ugodnih ispitnih emocija radosti, olakšanja i ponosa.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Izabela Sorić (isoric@unizd.hr), 19. Pro. 2014. u 12:14 sati
Napomene:
Rad je prezentiran u sklopu simpozija "Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja"(voditeljica: Burić, Irena).



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4