crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 743743

Zbornik radova

Autori: Burić, Irena; Sorić, Izabela; Penezić, Zvjezdan
Naslov: Razvoj i validacija Upitnika emocionalne regulacije u obrazovnom kontekstu
( Development and validation of Questionnaire of Emotional Regulation in the Educational Context )
Izvornik: Sažeci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana (ur.). - Zagreb-Jastrebarsko : Naklada Slap , 2014. 83-83 (ISBN: 978-953-331-054-1).
Skup: XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 29-31.05.2014.
Ključne riječi: emocionalna regulacija; obrazovni kontekst
( emotional regulation; educational context )
Sažetak:
Emocije koje učenici doživljavaju u relaciji s učenjem, poučavanjem i ispitnim situacijama utječu na njihovo zdravlje i psihološku dobrobit, ali i na procese učenja, motivaciju i školsko postignuće. Hoće li doživljene emocije imati pozitivne ili negativne učinke na ove procese uvelike ovisi o načinu na koji učenici nastoje njima upravljati odnosno regulirati ih. Iako je konstrukt emocionalne regulacije često istraživan u različitim domenama ljudskog funkcioniranja, istraživanja usmjerena na specifične strategije koje učenici implementiraju kako bi regulirali emocije doživljene u obrazovnom kontekstu, relativno su rijetka. Stoga je cilj ovog istraživanja bio razviti i validirati multidimenzionalni mjerni instrument kojim će se uspješno ispitivati strategije koje učenici i/ili studenti koriste kako bi regulirali emocije doživljene za vrijeme učenja, na nastavi i u ispitnim situacijama. Na osnovi kvalitativne analize rezultata predistraživanja provedenog na uzorku studenata različitih godina psihologije (N=20), formirane su ukupno 63 čestice koje su se konceptualno i sadržajno mogle rasporediti u 7 kategorija. Ovako formiran upitnik primijenjen je na uzorku gimnazijskih učenika (N=575) kako bi se utvrdila njegova faktorska struktura i provjerile metrijske karakteristike. Provedena konfirmatorna faktorska analiza te analiza pouzdanosti rezultirala je formiranjem mjernog instrumenta koji sadrži 50 čestica raspoređenih na 7 dimenzija/strategija emocionalne regulacije: Odabir situacije, Preusmjeravanje pažnje, Reinterpretacija, Razvijanje vještina i kompetencija, Redukcija napetosti, Ventiliranje, Potiskivanje i Socijalna podrška. Dobivena faktorska struktura potom je potvrđena i na nezavisnom uzorku studenata (N=359). Sve subskale primijenjene na oba uzorka imale su zadovoljavajuće visoke koeficijente pouzdanosti. Pojedine dimenzije bile su u međusobnim niskim do umjerenim korelacijama, te su bile značajno povezane s vanjskim mjerama osobina ličnosti, kognitivnih procjena i emocija.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Izabela Sorić (isoric@unizd.hr), 22. Pro. 2014. u 10:14 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4