Pregled bibliografske jedinice broj: 743759

Autori: Maslić Seršić, Darja; Tomas, Jasmina; Bahun, Ivana; Bitanga, Marita; Čeč, Petra; Dautović, Mojra; Ivanković, Ivna; Kožljan, Petra; Lučanin, Nina; Lučić, Lana; Mezić, Simona; Milavec, Sara; Oštrić, Ines; Pehar, Lana; Pelivan, Ante; Ralić, Lea; Rauch, Victoria; Rezo, Ines; Ružić, Danica; Ružojčić, Mitja; Stojević, Marija; Vincelj Bele, Lana
Naslov: Dispozicijska zapošljivost: Tko uspijeva na tržišta rada?
( Dispositional employability: Who succeeds on a labour market? )
Vrsta knjige: monografija
Izdavač: FF press
Godina: 2014
Stranica: 209
ISBN: 978-953-175-516-0
Ključne riječi: dispozicijska zapošljivost ; nesigurnost posla ; proaktivnost ; samoefikasnost ; radna angažiranost ; socijalni kapital
( dispositional employability ; job insecurity ; work proactivity ; work self-efficacy ; work engagement ; social capital )
Predstavljeni su rezultati međunarodnog istraživačkog projekta pod naslovom Defining Dispositional Employability in Croatian Society koji je nastao u suradnji Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Odsjeka za psihologiju, Državnog Sveučilišta u Coloradu (SAD). Pokrovitelji projekta su Vlada SAD-a i Ministarstvo rada i mirovinskog sustava RH. Ciljevi projekta bili su: (1) utvrditi ponašanja, stavove i osobine ljudi koje, bez obzira na formalno obrazovanje i druge demografske značajke, utječu na uspješno zapošljavanje ostvareno kroz radnu fleksibilnost i mobilnost, skraćuju razdoblja nezaposlenosti i potiču samostalno upravljanje karijerom ; (2) istražiti individualnu zapošljivost radnih ljudi različitih demografskih i radnih karakteristika ; (3) razviti instrument za mjerenje dispozicijske zapošljivosti definirane kao višedimenzionalni konstrukt poželjnog stanja radne motivacije. Projekt je obuhvaćao kvalitativne i kvantitativne studije radne motivacije osoba različitih demografskih i radnih karakteristika te empirijsku validaciju konstrukta zapošljivosti u hrvatskoj kulturi. Rezultati se temelje na kvalitativnim podacima prikupljenima metodom fokusnih grupa te kvantitativnim istraživanjima provedenima na preko 1200 zaposlenika različitih demografskih i radnih karakteristika. Utvrđeni su stavovi prema radu i radna ponašanja koja opisuju zapošljivost na individualnoj razini. To su zaokupljenost radom, radna samoefikasnost i proaktivnost, otvorenost prema promjenama u poslu, radna otpornost i socijalni kapital. Predstavljanje projekta će obuhvaćati prezentaciju prikupljenih rezultata i konstruiranog instrument te raspravu o praktičnim implikacijama dobivenih nalaza i smjernicama daljnje suradnje u ovom području. Na predstavljanje projekta bit će pozvani predstavnici Ministarstva rada i mirovinskog sustava i Veleposlanstva SAD-a u Zagrebu. Novokonstruirani instrument i pripadajući validacijski podaci bit će ponuđeni na besplatno korištenje članovima Sekcije za Organizacijsku psihologiju HPD-a.
Projekt / tema: 130-1301422-1421
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: Jasmina Tomas (jtomas@ffzg.hr), 22. Pro. 2014. u 10:28 sati