crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 744618

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Franc, Renata; Sučić, Ines
Naslov: Samopoštovanje i socijalne kompetencije djece izložene vršnjačkom nasilju
( Self-esteem and social competence of children exposed to bullying )
Izvornik: e-nasilje- izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikaš, Ana ; Krupić Dino ; Šincek, Daniela (ur.). - Osijek : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku , 2014. 40-41 (ISBN: 978-953-314-075-9).
Skup: e-nasilje- izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija
Mjesto i datum: Osijek, Hravatska, 26.-29. 11. 2014.
Ključne riječi: nasilje; samopoštovanje; socijalna kompetencija
( bullying; self-esteem; social competence )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitati razlikuju li se djeca izložena različitim oblicima vršnjačkog nasilja u samopoštovanju i mjerama socijalne kompetencije. Istraživanje je provedeno u sklopu vrednovanja UNICEF-ovog programa „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“, na uzorku od 1024 učenika od 5. do 8. razreda iz 20 škola i jednog od njihovih roditelja ili skrbnika. Primijenjena je Olweusova skala žrtve/počinitelja nasilja kao i neke mjere socijalne kompetencije i samopoštovanja. Korištenjem Olweusovog kriterija prilikom kategoriziranja žrtva i počinitelja „klasičnog“ vršnjačkog nasilja utvrđeno je da 76, 4% učenika nije bilo niti žrtvom, niti počiniteljem nasilja, 12, 5% ih je bilo žrtvom, 6, 1% počiniteljem, a 5% učenika bilo je žrtvom, ali i počiniteljem nasilja. Među onim učenicima koji nisu bili žrtvom ili počiniteljem „klasičnog“ nasilja utvrđeno je da je bilo 5, 2% učenika koje su bile žrtvom e-nasilja, a od ukupnog broja žrtava nasilja 1/5 je bila žrtvom e-nasilja i „klasičnog“ nasilja. Među žrtvama „klasičnog“ nasilja, žrtvama e-nasilja te žrtvama „klasičnog“ i e-nasilja nisu dobivene statistički značajne razlike u mjerama socijalne kompetencije i samopoštovanja. S obzirom da se e-nasilje nije pokazalo kao poseban oblik nasilja izračunate su razlike u mjerenim varijablama između skupine učenika koji nisu bili niti žrtve niti počinitelji i skupine učenika koji su bili žrtve nasilja. Razlike su utvrđene na svim mjerama socijalne kompetencije i samopoštovanju pri čemu učenici koji nisu žrtve nasilja postižu više vrijednosti. Rezultati će se razmatrati u kontekstu jačanja kompetencija i socijalnih vještina u cilju osnaživanja djece žrtava nasilja kao i podučavanja roditelja kompetentnom roditeljstvu te u kontekstu metodoloških ograničenja ispitivanja različitih oblika vršnjačkog nasilja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Andreja Brajša-Žganec (Andreja.Brajsa.Zganec@pilar.hr), 27. Pro. 2014. u 21:53 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4